En inte sÄ vanlig FMCS medlem
Ibland undrar man varför det inte finns fler? Varför det alltid rör sig om en enda hÀst i stÀllet för flera? Det Àr vÀl bÀttre med flera?

Jag kan sÀga att jag kÀnner en tjej med 227 hÀstar och det Àr nog den tjejen enda tjejen jag kÀnner som har mer Àr 200 stycken idag. Vi killar tycker nÀstan att det Àr en sjÀlvklarhet att man mÄste ha mycket pulver men oftast sÄ Àr vi ett ensamt kön om att tycka sÄ. Underligt. Denna tjej som heter Ia Àr en nybliven FMCS medlem och har faktiskt 228 hÀstar. Ja, hon har en havremoppe som hon vÄrdar lika ömt som sin bil i Göteborgstrakten dÀr hon har sitt garage, och stall för den delen.

Hur började det hela dÄ? Man gÄr ju som tjej inte bara och köper en Cossie för att den Àr söt? Jo faktiskt nÀstan. Det hela började nÀr lilla Ia inte va allt för torr bakom öronen. 18 Är och hatar att Äka buss va en bra beskrivning som passade dÄ. Legitimationen som förutom krogen Àven gÀller för att framföra en bil pÄ gatan införskaffades och en Opel Kadett avverkades ganska snart. En lÀnkarm gick av i ett hÄl i gatan. Efter detta sÄ framfördes det en Renault femma som dog nÀr den ville kela med en annan bil lite för mycket.

Men hur blev det Ford tillslut frĂ„gar ni? Jo vi kommer till det. Efter en resa pĂ„ nĂ„gra mĂ„nader utomlands i Ford Mecka (England) sĂ„ kom en grön Escort Ghia RS in i Ia:s liv. Den fick lackade lister och sĂ€nkning innan Ia insĂ„g att det va taklös bilen skulle vara. Är man tjej mĂ„ste man ju kunna crusa pĂ„ stan i stil. Gissa vad det blev? Escort cabbe (Göteborgska). FĂ€rg? Grön sĂ„klart! Den hade nĂ„got som Ia gillade. En Cossie front. SĂ„ söt! Nu uppstod det bara ett problem. Bilen var slö! Det satt en vĂ€ldigt soppasnĂ„l motor i pĂ„ stygga 95 Hk.

Ia funderade ett tag och kom fram till att ”den Ă€r ju sĂ„Ă„ söt” efter att ha kollat pĂ„ de fyra bilarna som fanns i kompisgĂ€nget. LĂ€gg dĂ€rtill en viss garagekompis som nĂ€stan tjatade hĂ„l i huvudet pĂ„ stackars Ia om Cossie, och sĂ„ vart det tillslut. En tyskimporterad Escort RS Cosworth. Mallardgrön för att följa tidigare mönster. Den Ă„ker nu Ia omkring i och stortrivs. Om hon kommer att byta bil snart igen sĂ€ger hon; kommer nog inte ske pĂ„ lĂ€nge. Nu i vinter ska originalbilen tas om hand. Det sitter redan ett par snygga 17” pĂ„ men dĂ€cken Ă€r det aningen för stor profil pĂ„. Vad som efter dĂ€cksbyte skall göras med bilen Ă€r Ia rĂ€tt förtegen om. Det blir vĂ€l kanske ett 330 kitt, sedan ska jag jobba pĂ„ utseendet. Det har hon redan börjat med som ni ser pĂ„ bilderna. Bakre kofĂ„ngaren va lite illa Ă„tgĂ„ngen i en nĂ€rkontakt i Tyskland. Ia rĂ€ds inte för att fĂ„ skit under de lĂ„nga naglarna inte.

En sak vet vi sÀkert ivarjefall. Kombinationen Ia och Escorten som kommer ut nÀsta Är ur garaget i Göteborgtrakten kommer att bli en nackvridare. Vad tror ni? Jag tror det e dags att visa era tjejer denna artikel!

Fler Bilder:
 
 
Aktuellt
2020
Konbana - 9:e maj Lunda
Årsmöte - 11:e juli Gelleråsen
Bankörning - 12:e juli Gelleråsen
 
Medlemsbilar
Capri 2.9 Turbo -74 (Mikael S)
Focus RS -10 (gunmoberg)
Focus RS Edition -18 (davve d)
Sierra Cosworth 4x4 -91 (Rixon)
Sierra Cosworth 4x4 -91 (Stigsohn)
Escort Cosworth -94 (Martin)
Sierra Cosworth -88 (Järnkaminen)
Mondeo HGV V6 Ghia -91 (MalZon)
Sierra Cosworth 4x4 -91 (MalZon)
Escort Cosworth -95 (Sydis)
Sierra Cosworth 4x4 -91 (Rali)
Sierra Cosworth -92 (Putte)
Mondeo 2,0 TDCi -11 (Järnkaminen)
Sierra Cosworth 2wd -88 (Lars_Turbo)
Kuga 2,0 TDCi -12 (Madelene)
Capri Cosworth 24v -70 (Benan)
Sierra Cosworth 4x4 -92 (Rali)
Mondeo HGV -01 (Motorcraft)
Sierra Cosworth -92 (Sydis)
Focus RS -03 (Focus RS)
Focus ST250 -12 (Leifet)
Sierra Cosworth -92 (LOJDEN)
Escort Cosworth -93 (Loffe)
Cortina 2000 GT -72 (old school)
Sierra Cosworth -92 (C)
Mondeo Ghia -02 (Ford_Escort)
Granada 24V Cosworth -82 (Kallur)
Sierra Cosworth -91 (Natural)
Focus RS -03 (claw)
Escort Cosworth -92 (AffeAlien)
Sierra Cosworth RWD -89 (hallor)
Sierra RS Cosworth -87 (CosworthSierra)
Ka -97 (RickardEM)
Focus RS -10 (davve d)
Fiesta ST150 -06 (Järnkaminen)
 
Lägg till din bil här genom att skicka bild, forumsnamn, bilmodell och länk till eventuell sida som beskriver din bil lite mer ingående till: info@fordclubsweden.se