5 vxl låda i Transit -77???

Allt om Fords modeller Transit & Tourneo.
Carpimp

5 vxl låda i Transit -77???

Inlägg av Carpimp »

Hejsan.

Jag vill stoppa i en 5 vxl låda i min gamla transit. Men vilken låda passar??? Det borde väl i a f finnas nån. Den är ju så gammal att den har V4:an. Men det varvar ju en hel del när man åker. :(

Tack på förhand.

MVH Morgan.

Användarvisningsbild
ricze
Veteran
Namn: Rickard Zetterberg
Kör: BMW 328 TOURING, BMW 325 TURBO, Ford Fiesta TURBO, BMW e30 med M50B25.

Inlägg av ricze »

Tja.
Är nästan säker på att en låda från en ford v6:a passar. T.ex från en Sierra 2,8. Värt att kolla upp kanske.

MVH
/Rickard

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Minns jag rätt - och det gör jag inte alltid - så har Transit den engelska V4-motorn och då passar inte lådor från tyska sexan.

Däremot kan du ha sådan tur att sprängkåpan från din låda, om den är demonterbar, passar på en femväxlad Sierra/Scorpio typ 9-låda med marginella ändringar.

Har du fördelaren i framkant (engelsk) eller i bakkant (tysk) av motorn?

/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Carpimp

Inlägg av Carpimp »

Hmmm, det ska jag kolla imorgon. Det enda jag sett under den huven är en GIGANTISK luftburk. Förresten, är det nån som monterat turbo på en gammal fultransit än då??? :saythat:
Det skulle ju vara stöddigt att kunna dumpa lite med en transit. Den blir ju aldrig snabb. Om man inte skulle sätta i en cossiemotor. Men det är ju aningen överkurs. :D

MVH Morgan.

Skriv svar