5 vxl låda i Transit -77???
-
Carpimp
5 vxl låda i Transit -77???
Hejsan.
Jag vill stoppa i en 5 vxl låda i min gamla transit. Men vilken låda passar??? Det borde väl i a f finnas nån. Den är ju så gammal att den har V4:an. Men det varvar ju en hel del när man åker.
Tack på förhand.
MVH Morgan.
Jag vill stoppa i en 5 vxl låda i min gamla transit. Men vilken låda passar??? Det borde väl i a f finnas nån. Den är ju så gammal att den har V4:an. Men det varvar ju en hel del när man åker.
Tack på förhand.
MVH Morgan.
- ricze
- Veteran
- Namn: Rickard Zetterberg
- Kör: BMW 328 TOURING, BMW 325 TURBO, Ford Fiesta TURBO, BMW e30 med M50B25.
Tja.
Är nästan säker på att en låda från en ford v6:a passar. T.ex från en Sierra 2,8. Värt att kolla upp kanske.
MVH
/Rickard
Är nästan säker på att en låda från en ford v6:a passar. T.ex från en Sierra 2,8. Värt att kolla upp kanske.
MVH
/Rickard
/Rickard
http://www.garaget.org/?car=111032
http://www.garaget.org/?car=111032
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Minns jag rätt - och det gör jag inte alltid - så har Transit den engelska V4-motorn och då passar inte lådor från tyska sexan.
Däremot kan du ha sådan tur att sprängkåpan från din låda, om den är demonterbar, passar på en femväxlad Sierra/Scorpio typ 9-låda med marginella ändringar.
Har du fördelaren i framkant (engelsk) eller i bakkant (tysk) av motorn?
/Gustaf
Däremot kan du ha sådan tur att sprängkåpan från din låda, om den är demonterbar, passar på en femväxlad Sierra/Scorpio typ 9-låda med marginella ändringar.
Har du fördelaren i framkant (engelsk) eller i bakkant (tysk) av motorn?
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
Carpimp
Hmmm, det ska jag kolla imorgon. Det enda jag sett under den huven är en GIGANTISK luftburk. Förresten, är det nån som monterat turbo på en gammal fultransit än då???
Det skulle ju vara stöddigt att kunna dumpa lite med en transit. Den blir ju aldrig snabb. Om man inte skulle sätta i en cossiemotor. Men det är ju aningen överkurs.
MVH Morgan.
Det skulle ju vara stöddigt att kunna dumpa lite med en transit. Den blir ju aldrig snabb. Om man inte skulle sätta i en cossiemotor. Men det är ju aningen överkurs.
MVH Morgan.