Konstigt Ljud Ford Transit 2005

Allt om Fords modeller Transit & Tourneo.
fontheking5
Nybörjare
Namn: Tommy car fan
Kör: -

Konstigt Ljud Ford Transit 2005

Inlägg av fontheking5 »

Hej.På en av jobbebilarna så är där ett konstigt ljud , det kan komma när man precis har startat bilen och det kan komma när den är varm och fortsätta efter motorn har stängts av . Det är en 100 Hk diesel . Det låter som ett wooooo ungefär . Jag tror att det är någon fläkt som låter lite men jag vet inte . Det hörs ibland , idag hördes det ingenting men ibland så låter det mycket .

http://s531.photobucket.com/albums/dd35 ... 5film2.flv

Lyssna noga på det klippet för ljudkvaliten är inte den bästa tyvärr

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Hörde ingenting, men om bilen är utrustad med elfläkt till kylaren så kan ju termokontakten och eller om det finns relä, endera av dom fått kaffet.

Turboagregat kan när något miffo tokvarvat en motor och stänger av den direkt snurra en bra stund efteråt att mororn stannat och låta en del, gör man på detta sätt så dör snurran ganska fort.

Nu menar jag absolut inte att du är ett miffo eller så, utan nämner det bara som info :)

fontheking5
Nybörjare
Namn: Tommy car fan
Kör: -

Inlägg av fontheking5 »

SK Racing skrev:Hörde ingenting, men om bilen är utrustad med elfläkt till kylaren så kan ju termokontakten och eller om det finns relä, endera av dom fått kaffet.

Turboagregat kan när något miffo tokvarvat en motor och stänger av den direkt snurra en bra stund efteråt att mororn stannat och låta en del, gör man på detta sätt så dör snurran ganska fort.

Nu menar jag absolut inte att du är ett miffo eller så, utan nämner det bara som info :)
Den som brukar köra den brukar varva till 2000 -3000 varv när den personen ska köra iväg , varför vet jag inte , men koppligarna är ju knepiga på Ford . Man får lyssna rätt så ordentligt på det klippet . Låter som ett wooo ungefär .

Skriv svar