oljeläckage motorn -ford transit
- Ankan-78
- Veteran
- Namn: Tom Karlsson
- Kör: Ford Transit
oljeläckage motorn -ford transit
hej, har ett inlägg om styrservon med!!
och när jag låg där under transiten, så ser jag att det är ganska mycket olja nertill, framtill på motorn....
den remskivan som sitter längstner.... vad är det? för det är olja under det och på kanten till oljetråget, är det oljetråget eller runt hjulet det läcker?
ja det kan ju inte ni veta, men villket är troligast?? fyller på ca 1L olja/år.
och när jag låg där under transiten, så ser jag att det är ganska mycket olja nertill, framtill på motorn....
den remskivan som sitter längstner.... vad är det? för det är olja under det och på kanten till oljetråget, är det oljetråget eller runt hjulet det läcker?
ja det kan ju inte ni veta, men villket är troligast?? fyller på ca 1L olja/år.
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
-
JPStromberg
- Veteran
- Namn: Jan-Peter G Strömberg
- Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut - Ort: Stockholm
Hej,
Är inte riktigt säker på vad det kan kosta då jag själv brukar göra denna typ av jobb på min egna bilar. Beroende på platsen och hur trångt det är i bilen så är det inget jättesvårt arbete att göra. En bild eller två så kanske man kan se hur pass trångt det är och om det är boxen som läcker.
Jan-Peter
Är inte riktigt säker på vad det kan kosta då jag själv brukar göra denna typ av jobb på min egna bilar. Beroende på platsen och hur trångt det är i bilen så är det inget jättesvårt arbete att göra. En bild eller två så kanske man kan se hur pass trångt det är och om det är boxen som läcker.
Jan-Peter
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Ser som sagt ut att vara vevaxelns packbox då då oljan kommer en bit upp ovanför oljetrågskanten så det är inte oljtråget som står för det läckaget.
Osäker med om eventuell kostand för byte av densamma. Men det bör om inget annat en verkstad kunna ge fast pris på för detta jobb.
Syns med på bilden av styrservoläckaget med dess olja på styrservopumpen du med har som är en annan läcka...
Osäker med om eventuell kostand för byte av densamma. Men det bör om inget annat en verkstad kunna ge fast pris på för detta jobb.
Syns med på bilden av styrservoläckaget med dess olja på styrservopumpen du med har som är en annan läcka...