Transit diselvärmar problem
-
Junggren
- Nybörjare
- Namn: Tommy junggren
- Kör: Transit
Transit diselvärmar problem
Hej har köpt en ford transit o1a. Som det sitter diselvärmare under bilen vid förar sätet ser orginal monterat ut. Men hittar ingen stans att slå på den ingen display och det ser inte ut att ha suttit nån heller tilhöger om ratten om det var orginal montage. Nån som vet ?????
-
Junggren
- Nybörjare
- Namn: Tommy junggren
- Kör: Transit
Ska kolla om jag ser vad den heter.Peter H skrev:Skumt i så fall där jag har för mig dom flesta av dessa årsmodeller hade just en liten display. Detta även om dom ska fungera som så kallade parkeringsvärmare.
Hade en bensinvärmare en webasto med fjärrkontroll men den var det tidur på ochså. Om det kan vara bara fjärr
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Det är med jag kan tänka mig om det nu inte syns att det suttit någon display så är det mer troligt som sagt att det är fråga om en tillsatsvärmare.
Som ska stötta upp motorns kylsystem vid rena kallstarter.
Men i vilket fall om denna nu inte varit i bruk på ett tag lär en enklare service göras främst på bränslesidan. Så brukar dessa komma igång direkt, men kolla upp att dess säkring är hel osv.
Har i egna bilar eftermonterat ett antal bättre begagnade bränslevärmare som alla med haft egen styrpanel. Där man i från kan ansluta en fjärrstyrning.
Som ska stötta upp motorns kylsystem vid rena kallstarter.
Men i vilket fall om denna nu inte varit i bruk på ett tag lär en enklare service göras främst på bränslesidan. Så brukar dessa komma igång direkt, men kolla upp att dess säkring är hel osv.
Har i egna bilar eftermonterat ett antal bättre begagnade bränslevärmare som alla med haft egen styrpanel. Där man i från kan ansluta en fjärrstyrning.