Transit diselvärmar problem

Allt om Fords modeller Transit & Tourneo.
Junggren
Nybörjare
Namn: Tommy junggren
Kör: Transit

Transit diselvärmar problem

Inlägg av Junggren »

Hej har köpt en ford transit o1a. Som det sitter diselvärmare under bilen vid förar sätet ser orginal monterat ut. Men hittar ingen stans att slå på den ingen display och det ser inte ut att ha suttit nån heller tilhöger om ratten om det var orginal montage. Nån som vet ?????

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Borde sitta en liten display där på mittkonsollen och så med varit på dom transiter jag skruvat med. Ska se om jag kan skaka fram en bild på en sådan.

Junggren
Nybörjare

Inlägg av Junggren »

Peter H skrev:Borde sitta en liten display där på mittkonsollen och så med varit på dom transiter jag skruvat med. Ska se om jag kan skaka fram en bild på en sådan.
Hej jo så står det i instruktionsboken ochså fast det ser inte ut att ha suttit nått där

Peter H
Legend
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Skumt i så fall där jag har för mig dom flesta av dessa årsmodeller hade just en liten display. Detta även om dom ska fungera som så kallade parkeringsvärmare.

Junggren
Nybörjare

Inlägg av Junggren »

Peter H skrev:Skumt i så fall där jag har för mig dom flesta av dessa årsmodeller hade just en liten display. Detta även om dom ska fungera som så kallade parkeringsvärmare.
Ska kolla om jag ser vad den heter.
Hade en bensinvärmare en webasto med fjärrkontroll men den var det tidur på ochså. Om det kan vara bara fjärr

Svennas
Veteran
Namn: Danne S
Kör: Kuga PHEV

Inlägg av Svennas »

Troligtvis har du "bara" tillsatsvärmare som går automatiskt när motorn går vid vissa temperaturer. (Dieselmotorn ger inte tillräcklig värme för att värma kupén.)

Peter H
Legend
Kontakt:

Inlägg av Peter H »

Det är med jag kan tänka mig om det nu inte syns att det suttit någon display så är det mer troligt som sagt att det är fråga om en tillsatsvärmare.
Som ska stötta upp motorns kylsystem vid rena kallstarter.

Men i vilket fall om denna nu inte varit i bruk på ett tag lär en enklare service göras främst på bränslesidan. Så brukar dessa komma igång direkt, men kolla upp att dess säkring är hel osv.

Har i egna bilar eftermonterat ett antal bättre begagnade bränslevärmare som alla med haft egen styrpanel. Där man i från kan ansluta en fjärrstyrning.

Skriv svar