Jag bytte bränslefilter idag och fyllde kanske inte upp det nya filtret ordentligt. När jag sedan startade bilen dog den direkt. Sen hostade den bara när jag försökte starta den och till slut gick säkringen för bränslepumpen. Nu går säkringen efter ett par uppstartsförsök och bilen startar inte.
Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Kan det bero på luft i systemet på grund av att jag inte fick fyllt filtret ordentligt?
Kan fortfarande vara luft i systemet vilket gör att bilen inte startar.. du måste först lufta ur filtret ordentligt och sen nästan pumpa in bränsle i motorn medans du kör på starten. Pumpen bör inte rasa pga detta, kan ju vara fel på den och det bara var en slump att det hände nu
Okej! Tack för svar. Hur luftar jag filtret enklast? Och hur menar du att jag ska pumpa in bränsle i motorn? Med gaspedalen? Förlåt min okunskap, jag har aldrig mekat med bilar, men lär mig med glädje
Vi använder oss av en handpump, finns säkert att köpa på typ Biltema eller liknande.. bra att du fick igång den iaf! De brukar vara väldigt bråkiga om man inte får ur luften ordentligt