Vattenschema

Allt om Fords Cosworth-modeller.
multi
Erfaren
Namn: Sonny Hagman
Kör: SierraCossiRwd

Vattenschema

Inlägg av multi »

Någon som har ett schema över vattenslangar o kopplingar osv till Rwd Cosworth? Då jag trollat bort mig helt i mina engelskskrivna böcker...

Mvh Multi
/Multi

multi
Erfaren

Inlägg av multi »

ingen som vet hur grejerna kopplas*? hade en värmeväxlare in till kupén tidigare o någon ny sådan hittar jag inte så jag undrar hur jag kopplar slangarna nu....
/Multi

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD-89, Fiesta ST-17
Medlemsnummer: 67

Inlägg av Johansson »

Har du tagit bort värmeväxlaren som sitter bakom oljefiltret? När jag monterade en eftermarknads oljekylare och tog bort min värmeväxlare så skarvade jag bara ihop slangarna med en rörbit.
FORD CLUB SWEDEN

multi
Erfaren

Inlägg av multi »

Växlarn är trasig o borta, jag kommer installera en separat oljekylare .. Men när jag läser ang kopplingarna i mina engelska papper står det att jag skall sammankoppla olje slangen (org vevhusvent) med kylar slangen på toppen högerbak med sensor och hus..Det känns ju inte hundra o göra det... Och jag har totalt glömt hur det satt innan, så jag är nu vilse.
Ska vattnet från toppen (anslutning höger bak) kopplas med den undre anslutningen i väggen mot kupén ? och övre anslutningen från kupén till vattenpumpen? Försökte gogla o hitta en bild på hur det ska va men utan resultat.
/Multi

Användarvisningsbild
Johansson
Legend
Namn: Linus Johansson
Kör: Sierra Cosworth RWD-89, Fiesta ST-17
Medlemsnummer: 67

Inlägg av Johansson »

På min går den över från torpenväggen till vattenpumpen och den undre till toppen.
FORD CLUB SWEDEN

multi
Erfaren

Inlägg av multi »

Okej, tror jag e helt med i matchen igen! Tack
/Multi

Skriv svar