cossien går bara på 3 cyl

Allt om Fords Cosworth-modeller.
erra

cossien går bara på 3 cyl

Inlägg av erra »

de börja me att den va helt död när den hade stått ute i några timmar o så bytte jag stiften o då gick den som den sku igen men nu igen så hade jag den stå ute några timmar o så sku jag köra in den i garage o då va den död igen så vi knuffa in den o så ha den stått i garage en vecka nu O nu startar den men den går bara på 3 cyl. va kan de bero på?misstänker att de kommer in fukt nån stans men de e juh lite konstigt att de funka me o byta stift sist?
ha int hunni kolla så mycke enu eftersom jag bara e hemma på helgerna. men jag tänkt att jag sku fråga er först om ni har nå ideer var man ska börja?

Användarvisningsbild
NO.
Legend
Namn: Rickard.A ¤Rille¤
Kör: Sierra Cosworth -88

Inlägg av NO. »

Har du gnista på alla stiften kolla det annars. Kan vara en tändkabel eller nått som pajat, kolla även fördelar lock.
PuckoProduktion©
Ford Sierra Cosworth -88

erra

Inlägg av erra »

som sagt så ha jag int kolla nåt på den enu.men jag hade upp fördelarlocke förut när den sluta gå o de såg schysst ut.tändkablarna ha jag o fundera på om de kan va men de som e lite konstigt då e att den börja juh funka när jag bytte stift sist.och jag tycker att stiften borde hålla längre en några veckor för dom va inte billiga så jag sku int riktigt ha råd o köpa nya stift igen

samba

Inlägg av samba »

Om det är en tändkabel som är dålig är det ju inte så konstigt att den kan börja funka igen ett tag när du byter stift i och med att du är och rycket i kablarna. Lär inte bero på stiften, att alla stift skulle gå på en gång så att den inte startar är inte speciellt troligt. Prova att byta plats på tändkablarna på den cylindern som inte går och se om det blir någon skillnad.

erra

Inlägg av erra »

okej ja ska prova me de

Skriv svar