Mapsensor cossie...
-
Calle
Mapsensor cossie...
Jo, har köpt yttligare en sierra cossie...bilen ska enligt föregående ägare ha ca 290hk. Sitter andra spridare(Svarta), chip och mapsensor. Hur vet jag om det är en 2.5 eller 3bars mapsenor?
Någon som har en aning om vad det kan vara för "kit" på bilen...hittar nämligen ingen kvitto nånstans.
Tack för svar!
/Calle
Någon som har en aning om vad det kan vara för "kit" på bilen...hittar nämligen ingen kvitto nånstans.
Tack för svar!
/Calle
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
- Mr Niceguy
- Legend
- Namn: Fredrik W
- Kör: fiesta st
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
-
SunOne
- Mr Niceguy
- Legend
Originally posted by SunOne
Hej!
Färgen har ingen som helst betydelse, olika tillverkare använder sig av olika färger helt enkelt.
Jag har en 3.2 bars ac/delco o den är svart.
Min förra 2.5 bars mapsensor var varken svart eller grå....den var av blankpolerad metall!
// SunOne
Självklart gäller bara färgen på Weber Marelli mapsensorerna....
Och de är ju dom man brukar snacka om cosworth kretsarna..
Ja vet att turbo center använder ac/delco men de mappar ju för dom sensorerna.. Och dom flesta eftermarknads chippen är ju gjorda för Weber Marelli sensorn.
-
Calle
man tackar! men kontentan av det hela är alltså att det finns båda svarta och grå mapsensorer...eller? Hur fan vet jag då vad jag har??? Vilket nummer har tex en 2.5 bar jämfört med en 3bar?....
Arrghh..enklast är givetvis att köpa en ny 3bar dör du vet jag ju vad jag har...vore kul att veta ändå vad som sitter på!
Arrghh..enklast är givetvis att köpa en ny 3bar dör du vet jag ju vad jag har...vore kul att veta ändå vad som sitter på!
- Mr Niceguy
- Legend
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Originally posted by Calle
man tackar! men kontentan av det hela är alltså att det finns båda svarta och grå mapsensorer...eller? Hur fan vet jag då vad jag har??? Vilket nummer har tex en 2.5 bar jämfört med en 3bar?....
Jag hade nyss tre NYA Weber 3 barare och de var svarta... Lite äldre jag haft har varit gråa... Skit i färgen! Kolla numret istället!!
APS05/01 står det på 3-bararna!!
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...