Säkringsbox cosworth 2wd?

Allt om Fords Cosworth-modeller.
Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Säkringsbox Cosworth 2wd?

Inlägg av granadadr »

Hej!

Någon som har koll på vilket relä som är vad i en rwd säkringsdosa?

Mvh Linus.

är väl som i vilken annan sierra som helst ;)

cosworth hade ju en separat härva till sprutet och på den sitter reläerna till sprutet,,

är likadant uppbýggt på vanliga sierra :) utom på dohc och pinto kat,, där allt är intergrerat i elen,, suck

Så är det säkert. En förtäckning över detta hade varit bra då min institutionsbok är på italienska och det känns inte som att det stämmer riktigt efter lite översättning på googel translate.

vad ska du ha tag i??, ska se om jag har en bok liggande

Vill mest veta vad allt är till. Här är en bild på hur det ser ut, ett eller kanske båda gula är till fläktarna tror jag.

//Linus

Har haft problem med att säkringen till fläktarna går sönder, hur stor ska den vara? Enligt locket ska det vara 15A men jag tycker det låter lite. Enligt min instruktionsbok så är plats 8:a reserv men det är den säkringen så går till fläktarna.

Om du kör med standardfläktarna så är det inte ovanligt att säkringen går pga oxiderade/underdimensionerade standardkablar + att de inte går via något relä.
Så byt kablar till min 2,5mm2 till vardera fläkt, samt koppla via ett relä.

Vill minnas att jag gjorde en guide på det för några år sen och la upp här..

Det klickar i det högra gula när jag tvångs kör fläktarna. Jag ska ändå ändra lite annat så jag kommer byta kabel från säkringsbox och ny jord så får vi se.

Har läst din Guide, mycket bra. Funkar det inte så får det bli så.

//Linus
Bilagor
image.jpg