Fälgar till Sierra Cosworth
-
lingonsaft
- Erfaren
- Namn: DL
- Kör: Ford sierra Cosworth
Fälgar till Sierra Cosworth
Letar fälgar till sierra cossi och märker att de är lite dåligt utbud på de, har hittat men då är et30 på dom flesta skulle de funka?? eller har någon förslag på bra hem sida?
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
lingonsaft skrev:Letar fälgar till sierra cossi och märker att de är lite dåligt utbud på de, har hittat men då är et30 på dom flesta skulle de funka?? eller har någon förslag på bra hem sida?
Jag hade 8x17 et 27 på min Sierra Cosworth med stötdämpare/fjädrar. 215/40-17 däck bak och 205/40-17 fram. Var inte allt för mycket att ge mot skärmkanterna. Mina skärmkanter var lätt rullade. Så et 30 torde funka bra. De flesta firmor bör kunna ta hem fälgar med 4x108 med rätt navdiameter och et. Blocket vaknar nog till liv till våren annars testa att lägga in en köpesannons här på forumet.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
-
lingonsaft
- Erfaren
har hitta 18x8 et30.. tänkte köra med 225/40 för de har jag liggandes men de blir nog för mycke... har fått bra pris på Briad fälg som jag kan få borrade precis som jag villdavve d skrev:Jag hade 8x17 et 27 på min Sierra Cosworth med stötdämpare/fjädrar. 215/40-17 däck bak och 205/40-17 fram. Var inte allt för mycket att ge mot skärmkanterna. Mina skärmkanter var lätt rullade. Så et 30 torde funka bra. De flesta firmor bör kunna ta hem fälgar med 4x108 med rätt navdiameter och et. Blocket vaknar nog till liv till våren annars testa att lägga in en köpesannons här på forumet.
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
De flesta brukar köra med 215 i bredd till 8x18. 225 kan bli tajt. Braid har ett par rallyinspirerande som kan passa ett rallyjärn. Om det är nya fälgar du letar så har mocomp ett bra urval. Körde själv på Compomotive TH2 vilka jag tycker är de ballaste till Sierra Cosworth:)lingonsaft skrev:har hitta 18x8 et30.. tänkte köra med 225/40 för de har jag liggandes men de blir nog för mycke... har fått bra pris på Briad fälg som jag kan få borrade precis som jag villmen känns lite tråkiga..
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
- rs_cosworth
- Veteran
- Namn: kenneth a
- Kör: volvo och cossie
- Medlemsnummer: 268
-
lingonsaft
- Erfaren
braid
vart o hämtat en braid fälg idag 18x8 för att prova på bilen, tror att de lutar åt en sån fälg.. har några bilder men krångligt att lägga upp
eller så är jag trög 
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
När du ska svara i en tråd så trycker du på "Gå till avancerad". Därefter scrollar du ner till "Tilläggsalternativ" strax under rutan du skriver texten.lingonsaft skrev: har några bilder men krångligt att lägga uppeller så är jag trög
Där trycker du på "Hantera bifogade filer". Där inne trycker du "Välj fil", väljer från datorn den du vill ha och sedan trycker du "ladda upp" och Voila! bilderna är bifogade ditt inlägg.
På mobilen via Tapatalk är det ännu enklare. Du trycker på pluset jämte fältet du skriver "snabbsvar" i. Där trycker du bara på gemet, väljer den bild du vill ladda och sen är det färdigt.
Sen kan jag hålla med Martin att hotlänka till bilder är inte smidigt via mobilen. Det har dock inget med Talptalk att göra, det är inte smidigare någon annan stans via surfplatta eller mobil.
Hoppas mitt inlägg är förståeligt och att det underlättar i framtiden
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!
-
lingonsaft
- Erfaren
Tack för hjälpen! de funkar inte ändå tror formatet är fel..Järnkaminen skrev:När du ska svara i en tråd så trycker du på "Gå till avancerad". Därefter scrollar du ner till "Tilläggsalternativ" strax under rutan du skriver texten.
Där trycker du på "Hantera bifogade filer". Där inne trycker du "Välj fil", väljer från datorn den du vill ha och sedan trycker du "ladda upp" och Voila! bilderna är bifogade ditt inlägg.
På mobilen via Talptalk är det ännu enklare. Du trycker på pluset jämte fältet du skriver "snabbsvar" i. Där trycker du bara på gemet, väljer den bild du vill ladda och sen är det färdigt.
Sen kan jag hålla med Martin att hotlänka till bilder är inte smidigt via mobilen. Det har dock inget med Talptalk att göra, det är inte smidigare någon annan stans via surfplatta eller mobil.
Hoppas mitt inlägg är förståeligt och att det underlättar i framtiden.
-
lingonsaft
- Erfaren
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295
-
lingonsaft