Jösses Sverige o EU

En avdelning avsatt till Off Topic diskussioner och vardagliga frågor. Här kan du diskutera "allt mellan himmel & jord". Men var snäll och håll det på en rimlig nivå och inom Ford Club Swedens regler och ramar. PS. Poster i detta forum räknas ej. DS.
SK Racing

Inlägg av SK Racing »

.

Holme
Veteran
Namn: Erik Holmén
Kör: Sierra -89
Medlemsnummer: 159

Inlägg av Holme »

Låter ju helt galet.

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Inlägg av Släggmek »

Syns helt sanslöst för mig :Odd:, men man ska väl inte vänta sig annat. Kanske det gått bättre om hon anmält sig som papperslös flykting (obs. att jag tycker det är okay att alla som befinner sig i landet ska ha rätt till akutvård, så inte för att klaga på de nya regeländringarna... jag tror vi har råd med det, inte fler ärenden än det rör sig om och landstingen hittar alltid annat att slösa slantar på). Fallet borde ju vara solklart, som svensk medborgare borde tjejen haft rätt att föda i Sverige utan diskussion.

För övrigt verkar ju hela EU-projektet ha tagit slagsida åt att handla nästan enbart om hur varor ska flyta fritt utan tullpålagor (bra) eller tullarnas kontroll (mindre bra) och avdankade politiker ska kunna skaffa en bekväm reträttplats i EU-parlamentet för att kunna räkna upp den hägrande pensionen :mad:. Idén om att jämna ut de sociala och ekonomiska skillnaderna och göra det möjligt att flytta enkelt mellan de olika medlemsstaterna har ju hamnat totalt i skymundan när pamparna väl fått sitt med råge, precis som man kunde vänta sig. Gamla mönster går igen.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Skriv svar