än't de konstigt
- MrB
- Veteran
- Namn: Björn Liedström
- Kör: Capri
- Medlemsnummer: 259
än't de konstigt
Satt och kollade igenom Tv tablån en dag , konstaterade då att det i alla våra tv kanaler inte finns ett svenskproducerat motorprogram ???
Med tanke på att vi svenskar måste vara ett av världens mest motorintresserde folk om man ser till befolkningen procentuellt sett så är det konstigt !
Däremot tror jag varje kanal har 3 dokusåpor var ???? Vem bestämmer TV programen innehåll igentligen de som producerar eller de som tittar ?
Med tanke på att vi svenskar måste vara ett av världens mest motorintresserde folk om man ser till befolkningen procentuellt sett så är det konstigt !
Däremot tror jag varje kanal har 3 dokusåpor var ???? Vem bestämmer TV programen innehåll igentligen de som producerar eller de som tittar ?
Old FORD's can always be faster ......
Tags:
-
SK Racing
Tänkvärd fråga, det är ju så att motorsport är ju något fult i Sverige, i allafall så har jag fått för mig att etablisemanget ser det så.
Kriminella suputer och miljösvin är vad jag tror att många tycker vi är, ok jag vet att jag överdriver, men med tanke på vilket jävla liv det blir så fort det skall gasas någonstans, så är jag övetygad att jag är nått på spåret med min inställning.
Ska det byggas golfbanor, fotbolsplaner, tennisbaner och annan omanlig skit, ja då står ju kommuner o länsstyrelen i givakt och visar en handlingskraft som om det vore 1940 igen...
Vi andra miljösvin, ja vi får i bästa fall hålla till på ett industriområde, i bästa fall med ett muntligt löfte från lokala polisen.
Kriminella suputer och miljösvin är vad jag tror att många tycker vi är, ok jag vet att jag överdriver, men med tanke på vilket jävla liv det blir så fort det skall gasas någonstans, så är jag övetygad att jag är nått på spåret med min inställning.
Ska det byggas golfbanor, fotbolsplaner, tennisbaner och annan omanlig skit, ja då står ju kommuner o länsstyrelen i givakt och visar en handlingskraft som om det vore 1940 igen...
Vi andra miljösvin, ja vi får i bästa fall hålla till på ett industriområde, i bästa fall med ett muntligt löfte från lokala polisen.
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
TV är väl de som mest vänder kappan efter vinden. Som mats skriver, motorsport är väl fult idag iom miljöfrågor i dagen samhälle. Är det 10 gnälliga och 3st eldsjälar så klart att de lyssnar på merparten.. Så jag jag förstått allt vas om gäller medier.
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Pida
- Veteran
- Namn: Peter Palmér
- Kör: Capri mkII, Granada Coupé 2.6
Jag brukade kolla det här programmet via Youtube förut: http://www.youtube.com/user/AsfaltTV
Nu har det varit uppehåll ett tag men en säsong 2 är på gång vad jag förstår.
Nu har det varit uppehåll ett tag men en säsong 2 är på gång vad jag förstår.
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Vi har ju topproduktionen Wheeler dealers Sverige, kom väl bara ett avsnitt som tur var. Sen har vi ju ohyggligt grymma Gran Turismo...
Fast det är väl nerlagt, eller?
Och sen haglar det ju in lite motorklipp i Landet runt, från Power meet till exempel, man få ju suga upp varje Svensk motorminut.
Och sen haglar det ju in lite motorklipp i Landet runt, från Power meet till exempel, man få ju suga upp varje Svensk motorminut.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
ja, vi motorintresserade har ju alltid varit en suspekt minoritet i svenskt samhällsliv, även om t o m kulturkoftorna börjat se på oss med halv acceptans som ett pittoreskt inslag numera
... Synd då att det ska vara så svårt att få till något stående i TV-tablåerna utan bara säsongsbundna inslag som t ex det småputtriga sommarprogrammet "Biltokig" (det går att hitta några utsorterade reportage på YouTube) som dock brukar vara lite mycket "outside looking in". Vore det verkligen så mycket begärt för licenspengarna om SVT anlitade något entusiastdrivet produktionsbolag för att göra ett insatt motorprogram på en timme i veckan? Tror säkert det skulle rymmas på halva budgeten av vad någon schlagerlekstuga kostar och dra fullt tillräckliga tittarsiffror för att motivera det.
Hm?
Oj, nu dagdrömde jag visst... detta är ju präktiga Sverige där allt i det offentliga rummet ska vara fiberrikt och PK
. Äsch, får väl klicka över till YouTube igen och sukta vidare framför lite daterad men kul amerikansk godis-TV som Overhaulin´, Desert Car Kings (dokusåpa från en bilskrot i öknen där man renoverar de bästa ämnena), V8TV (mycket meka, obs. upphackat i korta episoder men sevärt), Hot Rod TV och allt vad det heter (det brukar finnas playlists för de mer uppskattade serierna så man får upp avsnitten i kronologisk följd, eller skriv S01E01 efter namnet så brukar det första komma upp). Mer flipperklippta och sönderpratade dokusåpor än riktig motor-TV är det ju som regel därborta, men avgjort roligare än att titta på svenska hemma-hos-snickrare
med skruvdragarfetisch i blicken. Bland det roligaste på nätet ju är garagereportagen hos kända bilbyggare som Chuck Lombardo,Troy Trepanier mfl. Åh, förutom YouTube finns ju också kanaler som helt motorinriktade Streetfire.net att leta i.
Kom att tänka på: Nitroz.se kör Motorsoffan onsdagar 19:00, gamla avsnitt kan ses på hemsidan. I en bättre värld fick vi väl se det i digitala marknätet
.
Hm?
Kom att tänka på: Nitroz.se kör Motorsoffan onsdagar 19:00, gamla avsnitt kan ses på hemsidan. I en bättre värld fick vi väl se det i digitala marknätet
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
SK Racing
-
Znurp
- Veteran
- Namn: William Andersson
- Kör: Mercedes 190E 2,6 -91, Volkswagen golf LS -75, Ford sierra cl-88 och Ford Sierra Gt -92
Det fanns något som gick på discovery channel som hette "an mg is born" eller liknande beroende på vad han renoverade. Mannen som höll på hette Mark Evans och jag brukade se på detta varje morgon i lagom tid innan jag gick till skolan, kom i lagom tid innan skolan började till och med. Dock slutade de visa detta 2007 tror jag. Minns inte riktigt men det här wheeler dealers gick också vid den tiden på samma kanal. Jag tyckte bättre om programmet då än vad jag gör idag. Visste inte så mycket om bilar på den tiden så något lärde man sig väl! De visar ju mest bara hur dem byter stötdämpare på en bil och säljer den för mer.... :P
- Grey
- Veteran
- Namn: Joakim E
- Kör: Ford Falcon G6E Turbo
- Kontakt:
Det är väl kanske dåligt med program men det finns ju i alla fall:
http://www.svt.se/motorsystrar/motorsys ... or-sverige
Där är en som behandlar allt om motorsport, rätt intressant och bra program.
http://www.svt.se/motorsystrar/motorsys ... or-sverige
Där är en som behandlar allt om motorsport, rätt intressant och bra program.
// Grey
http://www.racemovie.se
Några Fordar på min gård:
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81
http://www.racemovie.se
Några Fordar på min gård:
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Puffar lite för Nitroz motorsoffa igen eftersom de igår hade en intressant fikaträff med folk från batteriladdarbyggarna CTK och gick igenom det mesta väsentliga om batterikunskap utöver det elementära. Bra info om hur man ska och inte ska behandla sina batterier, med lagom mycket Bosse Bildoktorn-stuk
i förklaringarna så alla fattar fikonspråket och acceptabelt mycket produktplacering tyckte jag, kommer säkert upp i arkivet endera dan.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)