Eftersnack: FCS banträff på Kinnekulle Ring den 5 september 2010
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Hur tänker du nu?team_hink skrev:Snabb är den absolut inte,
Jag har åkt 1,01,27 med 206 på kullen. Radical kör på 48sek då börjar det bli snabbt.
1,01,27 tycker jag helt klart för respekt med sig.
Egna tider vet jag inte, men hörde något om 1,06... kände mig inte hemma i bilen denna gången och har åkt fortare med samma bil förut med närmare halva effekten mot vad jag har nu.
Nya friska tag gäller för min del, och kanske med lite tur övervinna fegheten som flyttat in:^o
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
-
Daytona
- Erfaren
- Namn: Charlie Strömnes
- Kör: RS500
Jag körde som ett svett och hadde skitkul i min lånade Ford....Baby blå skrev:Va körde superCharlie med sin lånade Ford för tid runt Kullen då ??
Eftersom han dömde ut Peggan så fort ??
1:02 vet jag om i en std FocusRS och det tycker jag e bra....
http://vimeo.com/14763802
- Mr C
- Veteran
- Namn: Christoffer
- Kör: Mondeo 3.0
- Medlemsnummer: 179
Hmmm. Håller med om att man har respekt för den banan. Det är ont om avkörningszoner. Inte många meter ut till räcket, brofästet och liknande.farsan skrev:Hur tänker du nu?
1,01,27 tycker jag helt klart för respekt med sig.
Egna tider vet jag inte, men hörde något om 1,06... kände mig inte hemma i bilen denna gången och har åkt fortare med samma bil förut med närmare halva effekten mot vad jag har nu.
Nya friska tag gäller för min del, och kanske med lite tur övervinna fegheten som flyttat in:^o
Fin Cosworth du har. Hög finish på det bygget!
Som någon sa tidigare, var är alla Cosworthbilar? Folk sitter hemma och trycker på sina sportmodeller medan jag kommer med en Mondeokombi!?
- farsan
- Legend
Tackar!Mr C skrev:Hmmm. Håller med om att man har respekt för den banan. Det är ont om avkörningszoner. Inte många meter ut till räcket, brofästet och liknande.
Fin Cosworth du har. Hög finish på det bygget!
Som någon sa tidigare, var är alla Cosworthbilar? Folk sitter hemma och trycker på sina sportmodeller medan jag kommer med en Mondeokombi!?
Du imponerar också alltid med din körning, en "standard" mondeo ska inte gå så fort runt en bana.
Fast ford gjorde ju mig till åtlöje iallafall, Går riktigt fort o brett med Focus RSen
Daniel o Buellmannen kör riktigt bra och fort. Tror Daniel klockades 1.07 med passagerare
Min enda trofe denna dag var Piff o Puffs Subaru, skönt som fan att hänga av den för en gångs skull.
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Som däcksparkare tycker jag också att det var en riktigt bra träff. Mycket folk och en hel del bilar från klubben som körde.
För mej var nog lördagen med "Pre track" eventet det bästa på helgen. skit kul med carten som kanske inte kommer gå till världshistorien som den då det sattes snabba tider
men satan vad kul det var det fans alltid någon att köra emot då vi var 18 startande, Min cart var lite kul då gasvajern gick av så den fick låsas i fullgas läge och farten justeras med bromsen
Grillningen på kvällen var riktigt trevlig den med, alltid kul att träffa lite nytt folk från klubbarna.
Så till nästa år måste jag ha en bil att köra med är alldeles förlänge sedan det vart ngt körande för mej nu...
Ps. farsan man fick hålla sej bra i det sista passet
//Calle
För mej var nog lördagen med "Pre track" eventet det bästa på helgen. skit kul med carten som kanske inte kommer gå till världshistorien som den då det sattes snabba tider
Grillningen på kvällen var riktigt trevlig den med, alltid kul att träffa lite nytt folk från klubbarna.
Så till nästa år måste jag ha en bil att köra med är alldeles förlänge sedan det vart ngt körande för mej nu...
Ps. farsan man fick hålla sej bra i det sista passet
//Calle
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Fick man ta tid med passagerare i bilen?farsan skrev:Tackar!
Du imponerar också alltid med din körning, en "standard" mondeo ska inte gå så fort runt en bana.
Fast ford gjorde ju mig till åtlöje iallafall, Går riktigt fort o brett med Focus RSen
Daniel o Buellmannen kör riktigt bra och fort. Tror Daniel klockade 1.07 med passagerare
Min enda trofe denna dag var Piff o Puffs Subaru, skönt som fan att hänga av den för en gångs skull.
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Vet du öht något om storryn bakom Charlie och hans lånade bil som bokstavlingen lånades ut för att köras hårt?Baby blå skrev:Va körde superCharlie med sin lånade Ford för tid runt Kullen då ??
Eftersom han dömde ut Peggan så fort ??
1:02 vet jag om i en std FocusRS och det tycker jag e bra....
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Fredin
- Legend
- Namn: Daniel Fredin
- Kör: Otroligt snabbt
- Medlemsnummer: 59
Bra träff för oss läktarproffs. Mycket bilar, men saknade fler cosworth´s. Bl a min egna.
Bäst i helgen var dock Pre-track dagen innan. Perfekt dag med go-cart och senare grillning. Tack för det.
Måste tacke m.ohlsson oxå, för att han "släppte" förbi mig på go-carten.
Bäst i helgen var dock Pre-track dagen innan. Perfekt dag med go-cart och senare grillning. Tack för det.
Måste tacke m.ohlsson oxå, för att han "släppte" förbi mig på go-carten.
4x4 Cossie -90 Time Attack
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51
*070-449 2884*
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51
*070-449 2884*
- farsan
- Legend
Kommer komma upp lite kort från karten i veckan iallafall.Cossy_Calle skrev:Som däcksparkare tycker jag också att det var en riktigt bra träff. Mycket folk och en hel del bilar från klubben som körde.
För mej var nog lördagen med "Pre track" eventet det bästa på helgen. skit kul med carten som kanske inte kommer gå till världshistorien som den då det sattes snabba tidermen satan vad kul det var det fans alltid någon att köra emot då vi var 18 startande, Min cart var lite kul då gasvajern gick av så den fick låsas i fullgas läge och farten justeras med bromsen
![]()
Men varför gör du "V" tecknet när du kör in efter finalen?:D:p
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
P-racing dash
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
- Fast Ford
- Veteran
- Namn: Petter Wejsfelt
- Kör: Allt svart, resten vitt!
- Kontakt:
1.01 är väl inte kattskit på Kullen. Men det verkar vara endel i Peugeotklubben som lär rulla ännu fortare där uppe om man kollar deras fart på rakan och under bron,180 blås:eek:. Finns endel matnyttigt för oss Fordister att lära märks.team_hink skrev:Snabb är den absolut inte, men den hänger ju med en Rs500 utan problem med blistrade slicks och passagerare. Iofs kanske det är bra att hänga på en sånn för 1/6 utav vad din bil är värd:eek:
Jag har åkt 1,01,27 med 206 på kullen. Radical kör på 48sek då börjar det bli snabbt.
Jag gillar din Pegga starkt i alla fall, älskar ljudet av N/A med lite snyt i.
Att jag sedan inte hänger med är ju en annan femma men det sporrar ju lite till nästa säsong, men antar att en 59.99 skulle sitta som en sportmössa på Peggan nästa år eller vad, och då är man ju efter igen;).
//Petter
- Fast Ford
- Veteran
- Namn: Petter Wejsfelt
- Kör: Allt svart, resten vitt!
- Kontakt:
Så mycket skilde det inte.farsan skrev:Fast ford gjorde ju mig till åtlöje iallafall, Går riktigt fort o brett med Focus RSen
Sedan så går det inte brett och fort samtidigt, antingen eller är det som gäller med FWD, och kanske även med RWD om man ska vara ärlig.
Synd att du inte fick till körningen i söndags då jag hörde från en liten "mes" att vi hade samma mål med dagen.
Men ingen av oss nådde ju det, tyvärr. Nya tag nästa år för min del och redan till helgen för din del antar jag, och hoppas att några av läktarproffsen är med nästa år och fajtas. Lev livet på tvären nu i helgen!.
//Petter