Fordprepp - sierra cosworth light edition

Avdelning där forumsanvändare kan skapa sin egen projekttråd och visa upp sin Ford för alla på forumet.
Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

Japp vi syns ikväll! Nja just nu är det väl cirka -30-45kg
Har inte kommit så jäkla långt vill ställa av bilen innan jag börjar på riktigt...
Jo vi syns ikväll!

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

igår lätta jag bilen 84kg bara sådär! inte illa! gissa hur?

Speed_freak

Inlägg av Speed_freak »

bytte fälgar m.m.? :)

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

ah dålig stil! bytte inga fälgar sålda dom gamla..som vägde 84kg nu har man inga fälgar längre :( då mina vinterdäck som jag hade förra vintern inte passa nu?!?! hur nu det kunde hända!

Speed_freak

Inlägg av Speed_freak »

Fordprepp skrev:ah dålig stil! bytte inga fälgar sålda dom gamla..som vägde 84kg nu har man inga fälgar längre :( då mina vinterdäck som jag hade förra vintern inte passa nu?!?! hur nu det kunde hända!

vägde hjulen 84kg?! har du bytt till större bromsar eller varit passar inte vinterdäcken i år då? :P

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

vet inte varför dom inte passar jo 84kg vägde dom :) sjukt mycket.
enda jag gjort att byta från slutbromsbelägg och bromskivor till.. nya bromsbelägg och nya skivor.. och nu slår oket i fälgarna.. trotts att jag prova spacers! :banghead:

Speed_freak

Inlägg av Speed_freak »

Fordprepp skrev:vet inte varför dom inte passar jo 84kg vägde dom :) sjukt mycket.
enda jag gjort att byta från slutbromsbelägg och bromskivor till.. nya bromsbelägg och nya skivor.. och nu slår oket i fälgarna.. trotts att jag prova spacers! :banghead:

hur många tum är vinerhjulen på?

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

dom är på 15tum men problemet är att dom inte "går ut tillräckligt!" så på sidan av oket skrapar fälgen i........( mina vinterdäcksfälgar är egentligen till saab 9000) så det va på håret att dom gick på förut..

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Kolla så du inte har navringar från 18" kvar så inte v-däcken går på...... :rolleyes:

Tycker det är synd att du lättar genom att riva ur inredning. Hade likadant på min och jag kan säga som så....det är inte lätt att sälja när man väl vill det. :rolleyes:
man tjänar inte så mkt på det heller...

Drifter_84

Inlägg av Drifter_84 »

Är ju bara att stoppa tillbaka inredningen om man vill sälja.

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

tjänade 11km/h på att slita ut baksäte domkraft reservdäck.201meter då..
och som sagt som det står i starten på min projekt tråd så ska jag bara riva ut det som man kan sätta tillbaka igen... så bilen ska alltid gå att få tillbaka i orginalskick... :)

så det ska inte mosas sönder något lr skrapa underredsmassa osv :P

Användarvisningsbild
Rixon
Legend
Namn: Rickard Hellqvist
Kör: Sierra Cosworth 4x4 -91, Ford Mondeo -05, BMW 520d X-Drive -18

Inlägg av Rixon »

Halloj, angående fälgar och bromsar så gissar jag nästan på att du fått skivor med fel offset eller nått, för när jag satte på fälgarna på min bil hadde jag över 0,5 cm till godo mellan fälg och låsbygeln för klossarna.. :)

Och då har jag oxå nya skivor och klossar på min. :D
Sommarleksaken: Ford Sierra Cosworth 4x4 - 91 :racesmile
Vinterbilen: BMW 520D X-Drive Sport -14 :eclipsee_
Vinterleksaken: LYNX X-Trim SC 600 H.O. E-tec -09

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

Fan va skumt... rixxon skicka upp lite bidler på bilen nu då.. med nya bling bling fälgarna! :D

Användarvisningsbild
Rixon
Legend
Namn: Rickard Hellqvist
Kör: Sierra Cosworth 4x4 -91, Ford Mondeo -05, BMW 520d X-Drive -18

Inlägg av Rixon »

Fordprepp skrev:Fan va skumt... rixxon skicka upp lite bidler på bilen nu då.. med nya bling bling fälgarna! :D

Jo mycket skumt.. märks att dom är närmare skärmkanterna på min oxå, för det skrapar nämligen i lite i skärmkanten, men dock inget allvarligt :D tror det är fästet i nederkant till innerskärmen som är boven.

Ska fota ikväll så imorron kommer bilderna att dyka upp.. :D
Sommarleksaken: Ford Sierra Cosworth 4x4 - 91 :racesmile
Vinterbilen: BMW 520D X-Drive Sport -14 :eclipsee_
Vinterleksaken: LYNX X-Trim SC 600 H.O. E-tec -09

Fordprepp

Inlägg av Fordprepp »

Aha okej nice... synd att det skrapar i och ja det verkar ju som att det är nått som skiljer våra bilar lite åt faktiskt!

Skriv svar