Persson - Projekt MegaSquirt v3.0, från komponeter till startad bil
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Nja, stoppa in high current driver circuit, den är bra att ha.
Du kommer att använda D14 för att trigga TFI-modulen om du följer MS-extramanualen, så high current driver blir "inaktiv" men skulle du senare välja att använda en MSD-box, att styra fördelaren direkt utan TFI-modul eller så kan du använda den, enklare om den redan sitter på kortet då.
/Gustaf
Du kommer att använda D14 för att trigga TFI-modulen om du följer MS-extramanualen, så high current driver blir "inaktiv" men skulle du senare välja att använda en MSD-box, att styra fördelaren direkt utan TFI-modul eller så kan du använda den, enklare om den redan sitter på kortet då.
/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- Persson
- Legend
- Namn: Peter Persson
- Kör: mest traktor
- Kontakt:
Då var det avklarat och det vi har pratat om är en transistor som man kan använda till att styra tändspolar, jag kommer inte att använda den pga av att jag ska köra med TFI tändningen men som Gustaf säger så är det brar att ha den om man råkar komma över ett bättre system senare:) Se bild 1
Sen har jag även satt in de två transistorena för at kunna köra låg ohmsspridare, kommer inte att använda dom heller men det är ju bra att dom sitter där om man kommer över bra lågohmsspridare. Se bild 2
Och tillsist en liten översiktsbild, inte så mycke kvar nu.
Sen har jag även satt in de två transistorena för at kunna köra låg ohmsspridare, kommer inte att använda dom heller men det är ju bra att dom sitter där om man kommer över bra lågohmsspridare. Se bild 2
Och tillsist en liten översiktsbild, inte så mycke kvar nu.
- Bilagor
-
-
-