Speed_Freak - Sierra Cosworth RWD - 88
-
Speed_freak
Speed_Freak - Sierra Cosworth RWD - 88
Modell: Ford Sierra Cosworth RWD
Motor: orginal förutom gröna spridare, 3bars mappsensor, chipp, jamex filter och en baileydump. 4x4 IC
Grupp A topplockpacking och kamrem+spännare. Nya lyftare, vattenpump och remmar
Transmission: Orginal
Effekt & Vridmoment: ca 330hk
Prestanda: 0-100 på 5,4 sek med steg 1 chipp enligt g-tech så det tas ju med en smula salt
Färg: Mercurey grey (kvicksilver grå)
Fälgar: 17" ats fälgar
Däck: 215/40-17"
Hjulupphängningar: Bilstien dämpare och okända blå fjädrar. poly..bussningar skulle tro den är max sänkt
Bromsar: Greenstuff belägg runt om annars orginal
Utvändigt: orginal förutom strålkastarspolning borttaget och hålen igen plastade, 4x4 huv och focus mk2 läpp
Invändigt: orginal förutom RS växelknopp, laddtrycksmätare, andra mattor, brandsläckare m.m.
Bil ljud: Sony stereo, Macrom fram, DLS bak, Kicker 12"
Koncept: försöka göra bilen lite mer modern med orginal delar eller tillverka eget.
Övrigt: Underbar bil
Framtiden: Skulle vilja renovera motor:) och kolla allt så allt är schysst
Tack till: Alla som hjälpt mig
Motor: orginal förutom gröna spridare, 3bars mappsensor, chipp, jamex filter och en baileydump. 4x4 IC
Grupp A topplockpacking och kamrem+spännare. Nya lyftare, vattenpump och remmar
Transmission: Orginal
Effekt & Vridmoment: ca 330hk
Prestanda: 0-100 på 5,4 sek med steg 1 chipp enligt g-tech så det tas ju med en smula salt
Färg: Mercurey grey (kvicksilver grå)
Fälgar: 17" ats fälgar
Däck: 215/40-17"
Hjulupphängningar: Bilstien dämpare och okända blå fjädrar. poly..bussningar skulle tro den är max sänkt
Bromsar: Greenstuff belägg runt om annars orginal
Utvändigt: orginal förutom strålkastarspolning borttaget och hålen igen plastade, 4x4 huv och focus mk2 läpp
Invändigt: orginal förutom RS växelknopp, laddtrycksmätare, andra mattor, brandsläckare m.m.
Bil ljud: Sony stereo, Macrom fram, DLS bak, Kicker 12"
Koncept: försöka göra bilen lite mer modern med orginal delar eller tillverka eget.
Övrigt: Underbar bil
Framtiden: Skulle vilja renovera motor:) och kolla allt så allt är schysst
Tack till: Alla som hjälpt mig
- Bilagor
-
-
-
-
-
-
Speed_freak
vad är lustgas? skrev:trevligt! visste inte att du hade bilstein! ett par bättre belägg och däck så går det att skojsa på banan många varv!
mvh C
jo visst har jag det. går fint på vägen. men lite jobbigt ibland när man ska bara ta sig från A till B då den är så jävla hård i fjädring men det får man leva med
förhoppnings vis så får den åka på bana nästa år.
Mvh/Sebbe
-
Speed_freak
-
RS500
-
Speed_freak
-
Speed_freak
-
Fordprepp
Hur gick det med turbon fick du till det så det blev så den blev rätt "vriden" ?
Hoppas den funkar bra.. tror du kommer ha sjukt skoj med ditt nya 330kit! Fan jag va helt salig när jag köpte min cossie... sånt ös om man inte haft 330kit innan..
lycka till! Glöm inte å komma till IKEA i barkarby på söndag då är det Norrortsavlutning..
Hoppas den funkar bra.. tror du kommer ha sjukt skoj med ditt nya 330kit! Fan jag va helt salig när jag köpte min cossie... sånt ös om man inte haft 330kit innan..
lycka till! Glöm inte å komma till IKEA i barkarby på söndag då är det Norrortsavlutning..
-
Speed_freak
Fordprepp skrev:Hur gick det med turbon fick du till det så det blev så den blev rätt "vriden" ?
va lite strul o få det rätt, men nu sitter den där och allt verkar funka fint
ingen blårök häller vad jag kan se
jo skuter på duktigt med 330 kitten även fast jag bara laddar 1 bar nu.
jo man kanske skulle ta och åka dit på söndag, syns där isånnafall.
mvh/Sebbe