smällda fordar :(
- low-life
- Legend
- Namn: Tobbe H
- Kör: Ford cosworth rwd,Chrysler pt cruiser -00
Jo antagligen var det denna bilen Gösta menade.
Jo man hade allt tur i den stunden. Den plattan och 6st skruvar i nacken kan man leva med(nackkotorna hoppade ur led).
Jag körde av vägen ner i ett dike och började att volta.
Tack vare det fanns fjäderbensstag så klarade motorn sig, då staget var böjt som ett u.
När folk fick veta vart bilen stog så fanns där folk som ville köpa motorn på skroten stup i kvarten. Den hade ryktet om sig att gå som helvette och skulle ha över 400hk i sig. Detta var 2001. Idag skulle inte ens någon vända sig om om det var under 500hk. Och i själva verket hade den MAX 300hk så illa som den var chippad!
Och hade tonade rutor runt om, vilket gjorde att man klarade ögonen. Så det bevisar att all toning av framrutor inte är farligt!
Jo man hade allt tur i den stunden. Den plattan och 6st skruvar i nacken kan man leva med(nackkotorna hoppade ur led).
Jag körde av vägen ner i ett dike och började att volta.
Tack vare det fanns fjäderbensstag så klarade motorn sig, då staget var böjt som ett u.
När folk fick veta vart bilen stog så fanns där folk som ville köpa motorn på skroten stup i kvarten. Den hade ryktet om sig att gå som helvette och skulle ha över 400hk i sig. Detta var 2001. Idag skulle inte ens någon vända sig om om det var under 500hk. Och i själva verket hade den MAX 300hk så illa som den var chippad!
Och hade tonade rutor runt om, vilket gjorde att man klarade ögonen. Så det bevisar att all toning av framrutor inte är farligt!
- cosworth87
- Veteran
- Namn: Johan Ljungqvist
- Kör: Bankens
- cossiepatrick
- Legend
- Namn: Patrick T
- Kör: Cosworth
- Medlemsnummer: 109
- cossiepatrick
- Legend
- Namn: Patrick T
- Kör: Cosworth
- Medlemsnummer: 109
Instämmer helt! Bilar går att ersätta , det går ej med människorScoope skrev:Tråkigt. Men det är bara bilar, finns viktigare grejer.
Min bil efter krash i 110 sommaren -14. Den som orsakade detta smet från platsen.
FORD CLUB SWEDEN – Styrelsesuppleant - Moderator.
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Hade väl nån resa med min gamla Sierra DOHC men inga bilder..
Värsta som hänt med min Cossi iaf

Mvh Jonas
Värsta som hänt med min Cossi iaf

Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Apropå krockar...
http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/ ... drive.html
Inte väntar man sig precis att det ska smälla vid en provkörning och att den tänkte köparen ovanpå allt annat inte har sina papper i ordning, men allt kan ju hända
. Tänkvärt. Undrar just om det skulle bli samma situation i Sverige, att ägaren/passageraren åker dit som medvållande? Jag vet bara att man själv får fan om man åker med någon som inte har körkort och får sitt eget indraget enligt nån slags synsätt att man då blir ansvarig för framförandet.
Inte väntar man sig precis att det ska smälla vid en provkörning och att den tänkte köparen ovanpå allt annat inte har sina papper i ordning, men allt kan ju hända
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- zowix
- Veteran
- Namn: Björn B
- Kör: Fiesta ST+ -15
- Medlemsnummer: 321
Låter lite som att han blev extra straffad pga tidigare incidenter som han (Saunders) orsakat. Tycker det känns jäkligt skevt hela historien, överdriven bestraffning. Det var trots allt inte han som körde och om försäkringen så kan man tycka att det ligger i sitt egna intresse (Stroud).Släggmek skrev:Apropå krockar...
Inte väntar man sig precis att det ska smälla vid en provkörning och att den tänkte köparen ovanpå allt annat inte har sina papper i ordning, men allt kan ju hända. Tänkvärt. Undrar just om det skulle bli samma situation i Sverige, att ägaren/passageraren åker dit som medvållande? Jag vet bara att man själv får fan om man åker med någon som inte har körkort och får sitt eget indraget enligt nån slags synsätt att man då blir ansvarig för framförandet.
Tvivlar på att det skulle bli liknande i Sverige. Känns som vi har mer rimliga regler.
-
Anglofilen
- Veteran
- Namn: Peter E
- Kör: 1 Fikus FWD, resten av fordskrotet
och lillvolvon driver därbak. - Ort: Sundbyberg
Javisst blev Saunders lite extra åthutad p.g.a. sin tidigare "trafikkarriär", samtidigt ska vi komma ihåg att U.K. har betydligt stramare försäkringsregler, kanske inte helt fel ur vissa synpunkter.
Lite av detta kan man även hitta i en del av usa:s stater och i Australien.
Lite av detta kan man även hitta i en del av usa:s stater och i Australien.