BDA T-ford -29 ;)
- rs turbo
- Legend
- Namn: JANNE JOHANSSON
- Kör: FIESTA RS TURBO -91 FORD CONNECT ST220 Edition -03 KTM 640 SUPERMOTARD
BDA T-ford -29 ;)
Kolla in den här finska firman,dom kan konsten med att renovera bilar.
Dom har gjort en T-ford -29 med en BDA motor .
http://www.mat.fi/project1929fordmodel-a.htm
Dom har gjort en T-ford -29 med en BDA motor .
http://www.mat.fi/project1929fordmodel-a.htm
FORD CONNECT ST220 Edition -03
KTM 640 SUPERMOTARD
FORD FIESTA RS TURBO -91
#MY CARS ARE PROTECTED BY A BIG FUCKING DOG#
KTM 640 SUPERMOTARD
FORD FIESTA RS TURBO -91
#MY CARS ARE PROTECTED BY A BIG FUCKING DOG#
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Normalt brukar jag inte gilla s k "resto rods" särskilt mycket eftersom de mest brukar vara alibin för veterangubbar som vill åka bekvämt men ändå vara med och glänsa på skrytrallyn, samtidigt som de inte vill skita ner präktighetsimagen med att köra riktig hotrod, men den här var en höjdare! 
Aluminiumfälgar som imiterar original träekerfälgarna och fuskknapp för att ge misständningar vid lämpliga tillfällen, haha...
Helt suveränt!
Jag skulle tro den snuvar 90% av förståsigpåarna som alltid svärmar runt sånt där och 100% av vanligt folk. Vore kul att se den vid rödljusen. Man får buga sig för hantverket, t o m BDA-motorn ser ut så man får titta två gånger innan man kommer att tänka på insprutningen och fyrlänkbakvagnen kunde nästan varit original, perfekt bluff. Mer sånt! Inspirationskälla det där, jag kommer tänka på en Taunus -39 skogsvrak till salu billigt... ja det fanns en bättre ute på annons häromveckan förresten.
Aluminiumfälgar som imiterar original träekerfälgarna och fuskknapp för att ge misständningar vid lämpliga tillfällen, haha...
Jag skulle tro den snuvar 90% av förståsigpåarna som alltid svärmar runt sånt där och 100% av vanligt folk. Vore kul att se den vid rödljusen. Man får buga sig för hantverket, t o m BDA-motorn ser ut så man får titta två gånger innan man kommer att tänka på insprutningen och fyrlänkbakvagnen kunde nästan varit original, perfekt bluff. Mer sånt! Inspirationskälla det där, jag kommer tänka på en Taunus -39 skogsvrak till salu billigt... ja det fanns en bättre ute på annons häromveckan förresten.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Järnkaminen
- Legend
- Namn: Johan Mejenqvist
- Kör: Fiesta ST 200 MK8
- Medlemsnummer: 295