B: Rally Sweden 2011 - Fords presskonferens 9/2
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
B: Rally Sweden 2011 - Fords presskonferens 9/2
Hej!
Igår så var jag och Ulf iväg på Ford Abu Dhabi World Rally Teams presskonferens på Helmia Bil i Karlstad. En mycket trevlig tillställning. Nedan följer lite blandade bilder* från eventet...
/Mvh Per-Anders.
* då jag (och Ulf) varken har kunskap eller bra kamera, så Ni får ta det för vad det är...
Fiesta RS WRC:

"Mäster-fotografen" in action...

Noice level OK...

Kenny Bräcks OMSE Fiesta:

Tänk om jag hade en massa pengar...

Nya Ford Focus:
- Sverigepremiär för nya Ford Focus! Enligt mig mycket snygg och defnitivt ett par steg framåt vad det gäller detaljer och finish.
Kommer förhoppningsvis att bli Fords nästa storsäljare... 

Blandade pressbilder:

FORD CLUB SWEDEN är naturligtvis på plats och bevakar Rally Sweden...

PG tillsammans med delar av familjen Walfridson

Anna Müller, VD Ford Motor Company AB, presenterar alla Fordförare.

Igår så var jag och Ulf iväg på Ford Abu Dhabi World Rally Teams presskonferens på Helmia Bil i Karlstad. En mycket trevlig tillställning. Nedan följer lite blandade bilder* från eventet...
/Mvh Per-Anders.
* då jag (och Ulf) varken har kunskap eller bra kamera, så Ni får ta det för vad det är...
Fiesta RS WRC:
"Mäster-fotografen" in action...
Noice level OK...
Kenny Bräcks OMSE Fiesta:
Tänk om jag hade en massa pengar...
Nya Ford Focus:
- Sverigepremiär för nya Ford Focus! Enligt mig mycket snygg och defnitivt ett par steg framåt vad det gäller detaljer och finish.
Blandade pressbilder:
FORD CLUB SWEDEN är naturligtvis på plats och bevakar Rally Sweden...
PG tillsammans med delar av familjen Walfridson
Anna Müller, VD Ford Motor Company AB, presenterar alla Fordförare.
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Japp, det är den obligatoriska Fia klassade katten. Sitter längstbak av tre anledningar enligt en tekniker som jobbar på M-sport. Ju kallare avgaserna är destå mindre volym har de = mindre mottryck = mer flöde. Viktfördelning. Kan ha mindre/lättare ljuddämpare då katten dämpar mer när den sitter längst bak än längre fram. Ljudet är även det Fia reglerat numera.
M-sport startade förövrigt denna trenden.
P-a:
Du vet att Henning äger en omse fiesta fortfarande va? Dock med en Focus RS WRC drivlina från 2008. ;-) (tänker på kommentaren som står vid den bilden)
M-sport startade förövrigt denna trenden.
P-a:
Du vet att Henning äger en omse fiesta fortfarande va? Dock med en Focus RS WRC drivlina från 2008. ;-) (tänker på kommentaren som står vid den bilden)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
Focus RS
- Legend
- Namn: Per-Anders G
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 3
Jodå... Det var lite därför jag skrev så... Henning var den som kollade in bilen mest under hela kvällen. Han såg ut som en annan gör i bilhallen. Bara lite annan prislapp...C skrev:Du vet att Henning äger en omse fiesta fortfarande va? Dock med en Focus RS WRC drivlina från 2008. ;-) (tänker på kommentaren som står vid den bilden)
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Hahaha! Ok, då fattar jag! Han vill väl se skillnanden rally america mot sin. Om nu kennys kärra var komplett idag? Får tracka honom för hans nyfikenhet om han hinner kika in i tältet på lördag då. :-)
Kul med bilderna förresten! Redan kollat vad du får i inbyte på din "vanliga" Focus? ;-)
Kul med bilderna förresten! Redan kollat vad du får i inbyte på din "vanliga" Focus? ;-)
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS