Bygga en prisvinnare av en sierra ?
- Moffegrev
- Veteran
- Namn: Mattias Linerzen
- Kör: Octavia RS ++
[quote="C"]det enda som inte va bara mitt tycke utan även för att den skulle se bra ut även för andra va nog lacken. jag gillar att le när jag ser min bil. sedan har jag fått stå ut med alla som gillar org utseende så hade jag velat att bilen skulle vara en bra bil i andras ögon så hade den varit nästan org utanpå.. ]
jag kommer nog att gilla det...gillade din förra som var efter ditt egna huve så den blir nog kanon den "nya" cossien med..
jag kommer nog att gilla det...gillade din förra som var efter ditt egna huve så den blir nog kanon den "nya" cossien med..

- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
man kan väl påstå att man va "lite" influerad av dåvarande HT-Trading..
men det är så många som har combat idag och jag vill ha något som gör mer nytta än bara någon fjuttig grad mindre temp i motorutrymmet och typ ett kg lättare så nu blir det så..
mvh C
men det är så många som har combat idag och jag vill ha något som gör mer nytta än bara någon fjuttig grad mindre temp i motorutrymmet och typ ett kg lättare så nu blir det så..
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- Aze
- Veteran
- Namn: Martin M
- Kör: Xc90
- Kontakt:
Moffegrev skrev:Jo det har jag förstott när jag ser din bil...byggd för dig själv..därför man tar en fräsig lack o lite skärmbräddare osv...kanske för att nån annan också ska kunna tycka den är snygg har jag fel..![]()
kan säga att jag tycker det är ganska så skoj med lite uppmärksamhet med..men självklart ska man ha en egen toutch på bygget..![]()
jo men man bygger ju efter vad man själv tycker är snyggt! hur skulle de va om man byggde efter va andra tyckte? däremot om nån tycker att bilen är snygg är de ju bara en bonus!
-
coolrider
Ok, men vad tror ni man skulle behöva göra med en sierra för att ev. få komma upp på pallen 1 gång ?
Min tanke är att göra en "Black Beauty" =)
(Bäcksvart lack)
Dvs. komplett combatkitt, prodrive vinge, chromade 17-18", dubbelljus, tonade rutor fram o bak, och ev någon "chrome" dekor.
Självklart också en multimedia utrustning som är likvärdig
Vad mer skulle behövas för att ev. placera sig på pallen ?
Hjälp mig komma på fler saker....
Jag sitter i valet om att ev. köpa sig en till sierra då jag saknar min gammla =)
(fast cosworth é för dyrt)
O väljer jag inte en sierra att bygga på så blir det nått annat märke =(
EDIT: självklart skall det vara "små" grejjer också speglar o liknande.
Och inredning stolar o allt annat "marknads" tjaffs
Mvh CR
Min tanke är att göra en "Black Beauty" =)
(Bäcksvart lack)
Dvs. komplett combatkitt, prodrive vinge, chromade 17-18", dubbelljus, tonade rutor fram o bak, och ev någon "chrome" dekor.
Självklart också en multimedia utrustning som är likvärdig
Vad mer skulle behövas för att ev. placera sig på pallen ?
Hjälp mig komma på fler saker....
Jag sitter i valet om att ev. köpa sig en till sierra då jag saknar min gammla =)
(fast cosworth é för dyrt)
O väljer jag inte en sierra att bygga på så blir det nått annat märke =(
EDIT: självklart skall det vara "små" grejjer också speglar o liknande.
Och inredning stolar o allt annat "marknads" tjaffs
Mvh CR
- reik
- Legend
- Namn: Rikard
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Impreza GT, Volvo XC70
Tyvär så finns det inget speciellt fint kjolpaket till sierra. Bara inse att en sierra cossie ska vara orginal utanpå, kanske quadlights, och om man inte har en sierra cosworth utan en vanlig doch eller liknande så funkar den som så att den ska transportera dig från A till B d.v.s. ful, äcklig och soppasnål.
/R.
/R.
Mvh Rikard
-
MaWeRic
-
coolrider
- klebbe
- Legend
- Namn: Jimmy Kleibrant
- Kör: Sierra Cosworth -90
- Kontakt:
Inget speciellt ? De e ju no1 sierran i hela sverige. Du menar att du tycker de e vanligt med 19" magnesium hjul med centrum mutter. Visserligen en original look, men sån puts helt otroligt. De är ingen som gillar sönder stylade plast sierror. Köp dig en japs om du vill åka aluvinge mm, i dom kretsarna är de uppskattat med plast junkcoolrider skrev:Vad har den där bilen vunnit för några utställningar då ?
Den ser juh ganska fräsch ut men inget "speciellt" ?
Kanske motorn som är det mest intresanta eller ?
Mvh CR
-
Mr 19"
- Legend
- Namn: Johnny Lehti
- Kör: Sierra Cosworth
Man tackar! Jag tror att bilen faller en hel dek i smaken p.g.a. att den inte e "överstylad". Man ser att de e en Cosworth och ja har hållt mej till ett par färger som går igen på hela bilen, diskreta dekaler på kjolarna, inga jättevingar o.s.v. Fälgarna sticker väl ut lite, men originalstuk på karossen. Originallack också. Kanske byter fälgar till i år. Har lite olika hemma, men vi får se. Många verkar gilla Cromodora som sitter på, men de e ju kul att byta lite kanske.
-
Mr cossy
Som Klebbe skrev så är Johnnys sierra en riktig drömbil..
Så fruktansvärt fint skick man kan komma med tanke på att bilen är runt 15år och den fullständigt slår undan benen på nya bilar på utställningarna..
Är själv sån att jag föredrar org look med grym finish och enbart det där lilla extra..
Plast är ju sånt som går ur tiden efter ett tag men org håller längst och snyggast i sista änden..
Hoppas du inte säljer av fälgarna Johnny då dom sitter som en smäck på din svarta
/Erik
Så fruktansvärt fint skick man kan komma med tanke på att bilen är runt 15år och den fullständigt slår undan benen på nya bilar på utställningarna..
Är själv sån att jag föredrar org look med grym finish och enbart det där lilla extra..
Plast är ju sånt som går ur tiden efter ett tag men org håller längst och snyggast i sista änden..
Hoppas du inte säljer av fälgarna Johnny då dom sitter som en smäck på din svarta
/Erik
-
Mr 19"
- Legend
- Namn: Johnny Lehti
- Kör: Sierra Cosworth
Lägger upp lite priser ja har fått då:
Vallåkra: 3:a pris -97, 1:a pris-98, 1: pris 2005.
En dag på racerbanan: 1:a pris -97,-98,-99
En dag på strippen:1:a pris-98,-99, 2:a pris-2000 och -2004.
Sen har jag lite fler 2.a och 3.e-priser från olika träffar i Sverige och nåt från Norge när Qvarnis och ja va där och stökade runt! Mellan 2001-2002 va inte bilen på några utställningar.
Vallåkra: 3:a pris -97, 1:a pris-98, 1: pris 2005.
En dag på racerbanan: 1:a pris -97,-98,-99
En dag på strippen:1:a pris-98,-99, 2:a pris-2000 och -2004.
Sen har jag lite fler 2.a och 3.e-priser från olika träffar i Sverige och nåt från Norge när Qvarnis och ja va där och stökade runt! Mellan 2001-2002 va inte bilen på några utställningar.
-
Mr cossy
Ja det blir väl lite plock att ändra om från centrum mutter till vanligt bultmönster..
Ser fram emot att få se den till sommaren igen..
För mig går det lite trögt fram.. det är pengarna som bromsar så jag kommer inte ut till sommaren med bilen utan satsar på året efter istället..
Ska väl försöka få till lite puts på den oxå om det går.
/Erik
Ser fram emot att få se den till sommaren igen..
För mig går det lite trögt fram.. det är pengarna som bromsar så jag kommer inte ut till sommaren med bilen utan satsar på året efter istället..
Ska väl försöka få till lite puts på den oxå om det går.
/Erik