Hur bergär man ut fortkörningsfilm?
-
zapato
Uppdatering i fallet
Idag kom länsstryelsens dom, inte en dag förtidigt.
Försökt att ringa dem i en veckas tid, de vägrar svara.
Skickade ett argt mail och vips på 20 minuter ringde de upp. Tummer upp för detta i alla fall...
1 månad blev det, enligt lst det lägsta hon fick sätta.
Så om en vecka om jag har hunnit få ett nytt körkort tillverkat får jag köra bil...
Då är det bara tingsrätten kvar och den eventuella varningen på kortet som man ska försöka slippa.
Försökt att ringa dem i en veckas tid, de vägrar svara.
Skickade ett argt mail och vips på 20 minuter ringde de upp. Tummer upp för detta i alla fall...
1 månad blev det, enligt lst det lägsta hon fick sätta.
Så om en vecka om jag har hunnit få ett nytt körkort tillverkat får jag köra bil...
Då är det bara tingsrätten kvar och den eventuella varningen på kortet som man ska försöka slippa.
-
SK Racing
-
zapato
japp... ska följa polisens råd och ligga 30 km/h under hastighetsbegränsningarna för det är ju dit de vill komma med alla fartkameror.SK Racing skrev:Ja då var det ju inte så farligt då ju, men försök nu o håll hastigheten i fortsättningen du hetsiga gosse så du slipper
Lite roligt att man får knarka och supa hur mycket som helst och köra bil, ingen kontrollerar ju sånt ändå, men om man kör 10 km/h för fort då ryker kortet.
Borde vara obligatoriskt för trafikpoliser att alltid kontrollera nykterhet på alla bilar de stoppar...
- Tobbster
- Nybörjare
- Namn: Tobbe Månsson
- Kör: Ford Kuga 1,6 Ecoboost awd 2013
jag känner en som har suttigt inne pga ljugande kontrollant ifrån radiotjänsten, dom fick det till hot mot tjänstemanloop skrev:Jag känner folk som suttit inne pga ljugande snutar. Tro inte att detta med alibi och sådant som de kör med i TV-deckare är nåt som funkar i tingsrätten, nejnej, säger en snut att det var du så var det du.
-
Fredrik_tak
- Veteran
- Namn: Fredrik J
- Kör: Opel Corsa B!
Usch, maktmissbruk. Sådana hör inte hemma inom polisen. Dom ska föregå med gott exempel. "Mened är ju ok, polisen gör ju det och dom vet ju bäst." Menar, man läser så mycket om dessa insidenter men aldrig att någon faktist får rätt. utan polisen står över allt och alla oavsett. Så med facit i hand, k***a aldrig en konstapels dotter, då kan du ligga illa till