Därför gillar jag skruva på mina bilar

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Användarvisningsbild
Ussi
Veteran
Namn: Örs F
Kör: Mustang GT & MondeoST200

Inlägg av Ussi »

Klart dom är människor därför jag frågade verkstadschefen om dom har kolla genom
jobbet igen så att dom inte har missat nåt, men när han säger att dom har kollat
och allt är ok, men när jag river hjulet så det visar sig att verkstadschefen har ljugit
då betyder det att han som skulle ha kollat har ljugit för verkstadschefen, vem skall
man skylla på som kund då?

uncledave
Veteran
Namn: David Eriksson
Kör: Nissan Murano

Inlägg av uncledave »

Man skyller på hela företaget men dom måste fortfarande fixa felen. Det jag reagerade på var när du skrev att om man inte kan göra det rätt första gången så ska man inte ha verkstad. Menar bara att alla kan göra fel och alla förtjänar en ny chans. Jag tycker att dom har tabbat sig rejält men dom kan fixa bilen och dom borde få göra rätt för sig

Användarvisningsbild
Ussi
Veteran
Namn: Örs F
Kör: Mustang GT & MondeoST200

Inlägg av Ussi »

uncledave skrev:Man skyller på hela företaget men dom måste fortfarande fixa felen. Det jag reagerade på var när du skrev att om man inte kan göra det rätt första gången så ska man inte ha verkstad. Menar bara att alla kan göra fel och alla förtjänar en ny chans. Jag tycker att dom har tabbat sig rejält men dom kan fixa bilen och dom borde få göra rätt för sig

Jag fixade bilen själv, har inte tid att lämna bilen, är beroande av den, var
utan bil en hel veka. Man lämna in bilen på märkrsverkstad pga man tror att
dom gör ett bra jobb, gud vad man hadde fel

Användarvisningsbild
-FW-
Legend
Namn: Fredrik Wolf
Kör: Skoda Octavia 1,8TSI
Medlemsnummer: 1
Kontakt:

Inlägg av -FW- »

Jag kan i och för sig hålla med om att alla kan göra fel och kanske borde få en andra chans.
Dock tycker jag också att när det handlar om bromsar är det allvar, människor kan dö om det inte är rätt gjort.
Nu var det "bara" p-bromsen men ändå...

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Jag känner mig rätt nöjd med hur vi gjorde på den verkstaden jag var på 6 månader via AF en gång i tiden, när jag/vi gjort just bromsjobb så satte en av oss i bilen o skickade upp den på lyften, den andra av oss gick o kollade efter läckor undertiden som killen i bilen bromsade max, vi hade ett bromsbackjobb under 6 månader o det får man väl se som godkännt.

Skriv svar