Stulen Cosworth
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
God idé. Eller om den gått hel utomlands så kanske den dyker upp omskyltad, iofs svårt att spåra på men det är ett halmstrå. Här är en internationell sökmotor för begagnade bilar som kollar många länder, inklusive vårt närområde och har översättningsfunktion som åtminstone funkar sådär: http://www.ooyyo.com./mr Costin skrev: Kanske är en bra idé att rota lite på nätet om nån kraschat sin crystalblåa Cosworth nyligen, och då ska man nog inte koncentrera sig på Sverige.
Sen har ju Blocket länkning till en massa andra liknande sajter utrikes (detta kanske är en av dem iofs).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Upp med bilder!! Känns iofs redan för sent..
Mvh Jonas
Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
Har åkt den bilen! Riktigt fin hoppas du får tillbaka den... Men den var vill tillsalu för lite sen?
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
- m.ohlsson
- Legend
- Namn: Micke Ohlsson
- Kör: Bil
ok, hoppas du får tillbaka den, eller ialf hittar bilen. lägg ut nån bild på den så vet kanske folk lite mer om det dyker upp karossdelar eller annat.Payne skrev:Micke: Hade den i min carport just över natten för jag skulle ta den till jobbet å greja med den.
Jag har fått tips om var bilen ev kan befinna sig å det rör sig i området om stenungsund och kungälv.
Kommer att återkomma med hur det går..
Tack: Simatec Stenungsund
TG Racing
Alutech.se
Skruffse.se
Dalhems.se
TG Racing
Alutech.se
Skruffse.se
Dalhems.se
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Lider med dig! Håller koll här uppe och sprider ordet om nån försöker få på den på färjorna till baltikum.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
- Payne
- Veteran
- Namn: Patric Dahlqvist
- Kör: volvo 850
Tack för ert stöd! Tänker inte låta sådana här kriminella svin hindra mig fråna att skaffa ny bil om min inte återfinns, vilket jag inte tror å dock vill jag nog inte ha tillbaka bilen om den varit i kriminellas händer med tanke på hur bilen kan ha blivit behandlad..
Även om försäkringsbolaget åtgärdar felen som uppstått när bilen stulits så kan det ju uppstå problem på problem allt efter som då ett försäkringsbolag betalar ju helst inte ut någonting å defenitivt inte problem som uppstår efter bilen åtgärdats.
Vi får se vad som händer, jag skall iaf åka cosworth igen innan sommaren är slut
Även om försäkringsbolaget åtgärdar felen som uppstått när bilen stulits så kan det ju uppstå problem på problem allt efter som då ett försäkringsbolag betalar ju helst inte ut någonting å defenitivt inte problem som uppstår efter bilen åtgärdats.
Vi får se vad som händer, jag skall iaf åka cosworth igen innan sommaren är slut
// Patric
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:
Det är rätta takter!Payne skrev:Tack för ert stöd! Tänker inte låta sådana här kriminella svin hindra mig fråna att skaffa ny bil om min inte återfinns, vilket jag inte tror å dock vill jag nog inte ha tillbaka bilen om den varit i kriminellas händer med tanke på hur bilen kan ha blivit behandlad..
/Keller
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
Jo, Bertil.. Visst var det den du tog hem till Micke. Rent tragiskt detta. Jag har nog aldrig kört en så fin Cosworth i hela mitt liv. Fanns inte en tendens till missljud, knirr eller knarr nånstans när man körde bilen. Kändes som att köra en ny bil, och fortfarande i ett nära originalskick.
Fan vad irriterad jag blir, finner inga ord alltså!
Och jo, det var 200 block i den...
Fan vad irriterad jag blir, finner inga ord alltså!
Och jo, det var 200 block i den...
-
Fordlover
- Veteran
- Namn: Micke Andersson
- Kör: Bmw 323Ti -98, KTM 690 SMC-R -12
Hörde detta av Tobias "CoswortSierra" här på forumet. Gud vad sur jag är, kan mörda nån
Att det finns sådant här folk.
Det är jag ju som är första ägaren här i Sverige. Bertil tog hem denna från Italien av en som hade haft den sen ny. Ca 200 st i denna färgen, hade gått ca 7500mil när jag fick den. Jag har gjort alla ändringar på den så vill jag att allt ska vara ordentligt gjort och återställa om man vill. Så inget klippt i kablar m,m
Tycker det är så synd att den har kommit i händerna på nån idiot som förstör den. För vet att du Patric varit kåt på den länge när jag hade den. Lider med dig stort samt känner själv lite sorg.
Lägger upp lite bilder sen jag hade den vill ni ha fler bilder har jag väl ca 500 bilder till på den.
Lycka till med letandet.
Det är jag ju som är första ägaren här i Sverige. Bertil tog hem denna från Italien av en som hade haft den sen ny. Ca 200 st i denna färgen, hade gått ca 7500mil när jag fick den. Jag har gjort alla ändringar på den så vill jag att allt ska vara ordentligt gjort och återställa om man vill. Så inget klippt i kablar m,m
Tycker det är så synd att den har kommit i händerna på nån idiot som förstör den. För vet att du Patric varit kåt på den länge när jag hade den. Lider med dig stort samt känner själv lite sorg.
Lägger upp lite bilder sen jag hade den vill ni ha fler bilder har jag väl ca 500 bilder till på den.
Lycka till med letandet.
- Bilagor
-
-
-
-
-
//Micke
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
Hoppas den är välbehållen.Payne skrev:Till er som undrar hur det går med bilen så är bilen återfunnen.
Kan inte säga mera just nu, återkommer med info.
// Patric
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör