nu tar det fart!
- farsan
- Legend
- Namn: Andreas Schönemann
- Kör: brandbil
- Medlemsnummer: 4
Dom är lite svåra att få tag i, men åk till lokala hydraulfirman så pressar dom på en slang istället.cossiepatrick skrev:nu är motorn ur,så imorn ska den isär så man kan se vad som felar.hade dock sönder ett servorör.såm nån har ett liggandes så är det bara att hojta till från pump till servon ,långt asså..suck
*Klanledare*
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
- cossiepatrick
- Legend
- Namn: Patrick T
- Kör: Cosworth
- Medlemsnummer: 109
- cossiepatrick
- Legend
- cossiepatrick
- Legend
hej nu är motorn ur och isär"slagen" ,så nu är det dags att byta byta vevlager o ramlager,4ans lager va riktig dåligt ,det hade gått runt ,så nu ska veven slipas,ska bara hitta nån som gör det åså.sen åker det på ny kamrem och en betydlig bättre oljepump än va som har suttit där nu,repig o jävlig,nya bultar o pacningar,det är säkert nått jag har gömt,jo stakar åxå.nån som har? så nu går det framåt
FORD CLUB SWEDEN – Styrelsesuppleant - Moderator.
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Hur många stakar behöver du? Jag har nog något udda set...cossiepatrick skrev:hej nu är motorn ur och isär"slagen" ,så nu är det dags att byta byta vevlager o ramlager,4ans lager va riktig dåligt ,det hade gått runt ,så nu ska veven slipas,ska bara hitta nån som gör det åså.sen åker det på ny kamrem och en betydlig bättre oljepump än va som har suttit där nu,repig o jävlig,nya bultar o pacningar,det är säkert nått jag har gömt,jo stakar åxå.nån som har? så nu går det framåt
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
Köp ett par Verdi eller Arrows när du ändå håller på. Vad sitter det för kolvar i nu? Eftermarknads Mahle har jag för mig va? För det är väl inga org kolvar i den puffran med tanke på vem som bygt maskinen?
Lager rekomenderar jag de nya som TG har me (ACL har jag för mig att de hette), han har även den nya billet Cosworth pumpen hemma. Pumpen har nog blivit repig att skiten från lagrena skulle jag gissa..
Vad för olja har du kört och hur ofta har du bytt? (tid och mil)
Hur långt har puffran rullat sedan den helrenoverats? (kolla i papprena så borde det gå att räkna fram)
mvh C
Lager rekomenderar jag de nya som TG har me (ACL har jag för mig att de hette), han har även den nya billet Cosworth pumpen hemma. Pumpen har nog blivit repig att skiten från lagrena skulle jag gissa..
Hur långt har puffran rullat sedan den helrenoverats? (kolla i papprena så borde det gå att räkna fram)
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
jag kan kolla om du vill om slipning av vev exakt vad det kostar å så??
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
- cossiepatrick
- Legend
jag har för mig att jag har kört me 10 40 helsyntet jag har bytt ca tre gånger olja samt filter det senaste och halvåret,milen vet jag ej miltalen imellan ska gå igenom alla papprena ikväll o göra lite efterforskningarC skrev:Köp ett par Verdi eller Arrows när du ändå håller på. Vad sitter det för kolvar i nu? Eftermarknads Mahle har jag för mig va? För det är väl inga org kolvar i den puffran med tanke på vem som bygt maskinen?
Lager rekomenderar jag de nya som TG har me (ACL har jag för mig att de hette), han har även den nya billet Cosworth pumpen hemma. Pumpen har nog blivit repig att skiten från lagrena skulle jag gissa..Vad för olja har du kört och hur ofta har du bytt? (tid och mil)
mvh C
- cossiepatrick
- Legend
- cossiepatrick
- Legend
ska höra me en firma i uppsala så fort veven har åkt ner ,dag är det paus från detta ,orkar inte idag men kolla gärna ändå.samt hur lång tid det tar,,alltid bra å vetaErikJ skrev:jag kan kolla om du vill om slipning av vev exakt vad det kostar å så??
- cossiepatrick
- Legend
- cossiepatrick
- Legend