Ni har lurat mig! (roliga bilhistoriertråd)
- Drugga
- Veteran
- Namn: Ola Eliasson
- Kör: Scorpio Ghia -91
Ni har lurat mig! (roliga bilhistoriertråd)
Idag så kom det in en kille på jobbet vars backspegel i sierran hade ramlat ner. Jag gick ut och satte mig i bilen och började skrapa bort limmet. Komplimerade honom för hans val av bilmärke och han surrade så jag höll på att få hörselskador. Dohc hit och DOHC dit, jättebra osv osv osv.
Efter en stund insåg jag att det inte var nån idé att svara längre så jag fortsatte pilla med backspegeln i tysthet, om tystheten ändå varit ömsesidig.
Orden sköljde över mig och en mening höll på att få mig att brista ut i gråt eller skratt. Det beror på om jag har blivit lurad eller inte, jag var ju inte säker då.
"Jo, jomen nu minns jag! Du har en rak tvärställd V6 med dubbla överliggande kamaxlar! Jo, så var det!"
Att det var en v6:a visste jag. Men att den dessutom var rak och tvärställd med dubbla överliggande kamaxlar hade jag ingen aning om
Efter en stund insåg jag att det inte var nån idé att svara längre så jag fortsatte pilla med backspegeln i tysthet, om tystheten ändå varit ömsesidig.
Orden sköljde över mig och en mening höll på att få mig att brista ut i gråt eller skratt. Det beror på om jag har blivit lurad eller inte, jag var ju inte säker då.
"Jo, jomen nu minns jag! Du har en rak tvärställd V6 med dubbla överliggande kamaxlar! Jo, så var det!"
Att det var en v6:a visste jag. Men att den dessutom var rak och tvärställd med dubbla överliggande kamaxlar hade jag ingen aning om
när du är mycket 
då vill jag bara

då vill jag bara
- Drugga
- Veteran
- Namn: Ola Eliasson
- Kör: Scorpio Ghia -91
Jag tyckte väl att jag kände igen dig! Nu när jag tänker efter så var det ju en vit sierra som var in på jobbet. Plockar du bort alla emblem för vardagskörning?Andreas skrev:Det var inte jag
Blev det bra med blinkersen?
Jag vet inte riktigt.. sitter ju oftast i bilen när jag är ute och kör :P
Nämen det blev bra, har ju inte ångrat mig än men jag är lite lur på om dom inte är en nyans för ljusa. Får se när jag tvättar bilen hur det ser ut. Köper ett till par annars, lär ju ångra mig då också. :P
när du är mycket 
då vill jag bara

då vill jag bara
- ErikJ
- Legend
- Namn: Erik Johansson
- Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
- Medlemsnummer: 249
- Kontakt:
jag hade roligt åt en arbetskamrat som hade köpt sig en doch sierra å han trodde det var en 16valve hehehe....
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
- C
- Legend
- Namn: Christian L
- Kör: 458
en annan höll på å dö idag av allt garvande. va på en mack för att tanka och en väldigt söt och välsvarvad blondin (gissa hur denna historien kommer att fortsätta
) som va kanske 23-25 år stod och fylde på olja.. tänkte inte mer på det men noterade att det va en 4L dunk. när jag betalat i kassan och pillade lite med mobilen för att räkna ut hur mycket bilen dragit ser jag henne konka en till 4L ur butiken. hon börjar hälla igen. efter bara ett litet tag så svor hon så det stod härliga till. det rann över!
japp ni läste rätt! hon hade toppfylt sin volvo 850 upp till påfyllningslocket. jag gick ut och berättade att hon INTE skulle starta bilen utan få den bergad eller bogserad till hennes volvo veksta så de kunde tömma den lite. hon berättade att det visst va dax för service och att hon ville fylla på oljan själv så hon slapp betala för det på servicen. hjälp alltså! *ASG*
mvh C
japp ni läste rätt! hon hade toppfylt sin volvo 850 upp till påfyllningslocket. jag gick ut och berättade att hon INTE skulle starta bilen utan få den bergad eller bogserad till hennes volvo veksta så de kunde tömma den lite. hon berättade att det visst va dax för service och att hon ville fylla på oljan själv så hon slapp betala för det på servicen. hjälp alltså! *ASG*
mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.
X-ordis FMCS
X-ordis FMCS
-
jooko
HAHA varför ringde du inte mig så jag kunde få träffa denna skönhet? 
lika en gång som en nära vän till mig berättade! hon skulle fylla på olja i sin bil va kanske för antal år sedan och hon hade köpt en "genomskinlig" olja så hon hade tydligen inte sett på stickan hur mycket som skulle vara i motorn!! så hon hade topp fyllt motorn!
hon startade dock bilen och tykte att den gick lite dåligt!! utbrast hon att vad är det för "sk-.it olja jag har köpot: P
lika en gång som en nära vän till mig berättade! hon skulle fylla på olja i sin bil va kanske för antal år sedan och hon hade köpt en "genomskinlig" olja så hon hade tydligen inte sett på stickan hur mycket som skulle vara i motorn!! så hon hade topp fyllt motorn!
hon startade dock bilen och tykte att den gick lite dåligt!! utbrast hon att vad är det för "sk-.it olja jag har köpot: P
-
SK Racing
Då kan jag kontra med att på en verkstad jag var på för många årsedan så kom det in en taunus och 2 vänliga damer undrade om jag kunde titta på deras bil för den lät konstigt, jo visst sa jag. Jag bad dom starta upp bilen o ja jävlar vad den lät... kollade oljan... det bara dammade i vevhuset, torrt som en öken... slog på 4 liter o bilen gick som den skulle. Jag upplös dom vänligt om att det är inte fel att kolla ibland.
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Bland det roligaste(värsta) jag varit med om var en kille som ville ha bytt olja och filter i sin gamla Cittra. Inga problem, jag bytte olja och filter och han betalade och åkte. 3 veckor senare kom han tillbaka och klagade på att oljan blivit alldeles svart på alldeles för kort tid. Jag frågade hur mycket han hade kört och han slingrade sig. Han ansåg att oljan skulle vara ren och fin minst ett år. Han ville naturligtvis ha pengar tillbaka, inte ny olja. Jag stod på mig och ville veta hur långt han kört. Då kröp det fram att han hade varit i Algeriet med bilen. Det är en liten tur på sådär 800 mil fram och tillbaka. Tilläggas ska att den inte hade dragit nån olja att tala om, han hade inte fyllt på nåt alls, sa han.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
- NO.
- Legend
- Namn: Rickard.A ¤Rille¤
- Kör: Sierra Cosworth -88
Som en gubbe på landet som kom till grannen som brukar serva/fixa bilar på sin fritid. Gubben hade fylllt på olja i hela spolavätske burken, grannen frågade hur de hade gått till. Men gubben blå nekade att han hade gjort det, ändå var det ingen annan som hade tillgång till bilen... 
//Rille
//Rille
PuckoProduktion©
Ford Sierra Cosworth -88
Ford Sierra Cosworth -88
-
Lelle
Hej!
När jag sitter här och läser så vill jag dela med mig av en händelse
som utspelade sig för några år sedan.
Var på tappen och tankade lastbilen, när det var gjort går jag in och skall betala, före mig i kassan står en dam som har köpt olja och glykol.
När jag kommer ut så ser jag henne stå och hälla något i motorn. När jag tittar så ser jag att det är glykolen hon häller i motorn. Jag upplyser henne om vad som sker, då blir hon helt förtvivlad, vad var det hon hade hällt i kylaren. Hon hade hällt oljan i kylaren och glykolen på motorn.
Måste erkänna att killarna må tappen fick ett gott skratt och damen en utskällning av gubben.
Ja ja så kan det gå när inte haspen ligger på.
När jag sitter här och läser så vill jag dela med mig av en händelse
som utspelade sig för några år sedan.
Var på tappen och tankade lastbilen, när det var gjort går jag in och skall betala, före mig i kassan står en dam som har köpt olja och glykol.
När jag kommer ut så ser jag henne stå och hälla något i motorn. När jag tittar så ser jag att det är glykolen hon häller i motorn. Jag upplyser henne om vad som sker, då blir hon helt förtvivlad, vad var det hon hade hällt i kylaren. Hon hade hällt oljan i kylaren och glykolen på motorn.
Måste erkänna att killarna må tappen fick ett gott skratt och damen en utskällning av gubben.
Ja ja så kan det gå när inte haspen ligger på.