Någon som har erfarenhet av Autointdesign?

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
hudlum

Någon som har erfarenhet av Autointdesign?

Inlägg av hudlum »

Hej,

Efter mycket letande på web och i div tidningar hittade jag ett bodykit som är riktigt snyggt (iaf i mina ögon) till min Mondeo, nu till min fråga är det ngn som har erfarenhet av Autointdesign som säljer kittet?
Samt eftersom jag blivitg av med min garageplats samt verktyg är det någon som har lite plats över och gärna ger en hjälpande hand?
(har inte mekkat sedan min bubbla i slutet på 80talet)...

http://www.autotintdesign.com/body%20ki ... /lumma.htm
Så ser kittet ut färdig monterat o lackat...

Oh höll på o glömma lack verkstäder finns det ju gott om, men nu till min fråga i runda ca slängar vad går det på att lacka om samt vilka regler gäller om man avviker från org färg?

Cheers
Hudlum

jooko

Inlägg av jooko »

ser sjukt snyggt ut iaf! det där måste du försöka få på bilen!

hudlum

Inlägg av hudlum »

Jo skall försöka mig på detta under våren och om plånboken håller för det, gått lite mycket pengar under hösten på min gammla trotjänare 245'an (R.I.P).
Brände för mycket på den i form av reparationer o lite annat.
Men men sjukt snyggt kit är det, måste bara ha tag i någonstans att montera på det. Hmm har verkstads tid 30maj med för o fixa rost 2 veckor utan bil.
Dumt o lacka om innan dess också om jag inte håller mig till org färg av Ford..
Finns ju sjukt mycket snygga färger också.

jooko

Inlägg av jooko »

låter bra! nått som vore ballt är bara om du kör en clean färg ingen blandning bara....finns det inge garage att hyra för nån billig peng i GBG?

hudlum

Inlägg av hudlum »

har letat men vet inte om jag pallar o dra ut o inhandla nya verktyg bara, ska kolla runt lite till nu under veckan som kommer om jag kan hyra in mig hos en verkstad för de hade ju varit guld.
Blir förmodligen blå metallic då jag är tokigt förtjust i blått :)

jooko

Inlägg av jooko »

helt rätt :) vet inte vad min färg heter men den är blå och metallic och skulle passa bra!! även finns det en kille här på forumet som har en st200 med just blå metallic , svart huv , och kjolar :) kanske ta lite inspritation från honom?

verktyg är jhu inte så dyrt om du letar på beganat eller auktioner från verkstäder som har gått i kk ? behövs jhu egentligen inte så mycket "special" så länge du har tillgång till nån vän som har det som man enkelt kan låna

mvh jocke

hudlum

Inlägg av hudlum »

Ska kolla runt lite efter verktyg nu i veckan.
Ska ringa till dom på autoint design om ngra timmar o kolla vad kittet kostar med så man kan få fram ngn form av budget :)
Jobbar du med natt?

jooko

Inlägg av jooko »

ok :) nej jag håller på att pula lite bara :)

mvh jocke

hudlum

Inlägg av hudlum »

Ok :)
själv jobbar jag natt inom bilbranchen i Gbg samt IT... :)
men nu e det "bara" 50 minuter kvar tills man får sätta sig i racern och åka hem till dräggelmonstret :)
(Rottis på 3 år)

jooko

Inlägg av jooko »

okie...glöm inte att ringa bara! måste få se det där på din bil!

lär jhu finnas nån som kommer kunna hjälpa dig att fixa det där!
har själv 2st boxrar 1 på 1oår och en på 1å vem tror du bestämmer? hehe

mvh jocke Godnatt

Användarvisningsbild
BelseBoB
Legend
Namn: Kristoffer Kuula
Kör: Austin Mini

Inlägg av BelseBoB »

det var säkert det snyggaste kjolpaketet jag sett! :) inte för mycket, cleant! blå metallic är en fin färg också. men ska du lacka om hela bilen? isof. har du antagligen lackeraren att göra allt jobb, kolla med honom om han monterar det färdiglackade kjolpaketet för en liten extra slant! :)

Rottisar e hääliga hundar! :)

MVH
Ford 26M -70 *100% orginal*
Ford Consul -72 V8
Austin Mini 850 -64
Peugeot 103 ;)

hudlum

Inlägg av hudlum »

Jo det blir o lacka om hela, har oyster silver metallic nu är inte riktigt bekväm med den färgen :)
Men som sagt det beror på vad lackeraren tar för o måla om hela altet :)
Och lackerar firman jag har spanat in och ska hålla under uppsikt ett tag för o se deras jobb gör div plåtskador får olika försäkrings bolag och det jag sett har varit riktigt bra.
Jo rottisar e härliga, denna är helt loss dock :D
Tror han har tagit efter husse för mycket dock gilla rhan inte öl vilket e riktigt bra..

mavrik81
Nybörjare
Namn: r
Kör: mondeo hgv -02

Inlägg av mavrik81 »

scstyling.com har också lummas kitt till mondeo,finns även ms-design och wolf kitt till denna mondeo,har haft lummas kitt på min mondeo passade hyfsat bra.

hudlum

Inlägg av hudlum »

Coolers ska kolla in dom med då dom inte svarat på ngt av mina mail på Autoint :/

hudlum

Inlägg av hudlum »

Har dock ett huvudbry, drar ju tjejens häst transport med jämna mellanrum och har således dragkrok på Mondeo'n, fast monter bör tilläggas frågan är hur manlöser det snyggast o enklast viull ju fortsätta hjälpa tjejen när det behövs.

Skriv svar