någon som vet mer info om denna bil ?
-
Löörsa
- Legend
- Namn: Lars H
- Kör: Capri 3000GTXLR -72
- Medlemsnummer: 367
någon som vet mer info om denna bil ?
http://www.blocket.se/vastmanland/Sierr ... m?ca=7&w=3 funderar skarpt på att köpa den.
-
SK Racing
Det ser ut som en riktig buske, är det dessutom inte fel färg på instrumentpanelen? har bestämt för mig att dom ska vara svarta på cossy, likaså mittkonsoll o golvmatta.
Sen fattas det en list på höger framskärm vilket kan tyda på att den är bytt o frågan är ju hur det är gjort, är det en Ford orginal eller piratskärm som använts?
Jag är enligt många för petig när jag ska köpa saker men vill någon ha pengar för något så är jag petig, är det gratis så är det ju en annan sak, det kostar ju inget o titta och eventuellet lägga ett bud, den är ju inte så dyr så man kan ju inte heller ha så höga krav, men som sagt titta kostar ju inget.
Sen fattas det en list på höger framskärm vilket kan tyda på att den är bytt o frågan är ju hur det är gjort, är det en Ford orginal eller piratskärm som använts?
Jag är enligt många för petig när jag ska köpa saker men vill någon ha pengar för något så är jag petig, är det gratis så är det ju en annan sak, det kostar ju inget o titta och eventuellet lägga ett bud, den är ju inte så dyr så man kan ju inte heller ha så höga krav, men som sagt titta kostar ju inget.
- Lars_Turbo
- Legend
- Namn: Steven R
- Kör: Eskråt och Saab
Riktig buske? Enda jag ser är listen på ena skärmen, är ju bara trycka dit igen!SK Racing skrev:Det ser ut som en riktig buske, är det dessutom inte fel färg på instrumentpanelen? har bestämt för mig att dom ska vara svarta på cossy, likaså mittkonsoll o golvmatta.
Färgen på instrumentbrädan är helt korrekt! Tycker fan den ser hård ut med de mörka compomotive hjulen! 65k är ju inga pengar för en Cosworth heller, så att förvänta sig ett nyskick vore ju bara korkat!
Mvh/ Steven
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Jag tror det är den killen som köpte Hampus brorsas flygel... han hade en annan flygel tidigare också. Rwd´n kanske är något han fått i byte på flygeln för den var på annons förra året...
Har du inte superbråttom så kan jag åka och glo på den åt dig... det är bara en mil härifrån.
Har du inte superbråttom så kan jag åka och glo på den åt dig... det är bara en mil härifrån.
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...
- m.ohlsson
- Legend
- Namn: Micke Ohlsson
- Kör: Bil
bilen är 21 år gammal, äldre än många på detta forumet, om en skärm är bytt under dom åren är inget konstigt alls,vore nästran tvärtom om den är helt original i plåten, inte många bilar i denna ålder som aldrig varit krockad elr skadad på något sätt, priset är ju dessutom bra för en rwd som är besiktad och funkar. är man en "originalidiot" på bilar ska man absolut inte köpa en cosworth me tanke på kvaliteten, det är fortfarande en sierra i grunden,men en rolig och prisvärd leksak.
micke
micke
Tack: Simatec Stenungsund
TG Racing
Alutech.se
Skruffse.se
Dalhems.se
TG Racing
Alutech.se
Skruffse.se
Dalhems.se
-
SK Racing
Jag gör avbön angående inredningen, dom två cossorna jag skruvat med har haft skinninredning, men har nu i efterhand tagit reda på att dom med ljus tyginredning tydligen hade just ljus inredning för övrigt.
Angående vissas syn på bilar att när dom blir äldre så ska man tydligen axeptera skador och skavanker, ja visst säger jag, på en ban eller busbil så är det ok.
För i min värld så byts ju skadade delar ut och ersätts med så långt det är möjligt med nya eller beg std, arbeten utförs på så bra sätt det är möjligt, allt annat är för mig helt omöjligt att axeptera.
Är en skärm eller annan karossdel bytt så är ju detta i sig inget problem, frågan är ju bara vem som gjort det o på vilken nivå det hela jobbet är lagt och vad för typ av plåt som används, pirat eller std?
Bilen är säkert värd sina 65 k, men frågan var ju vad som tycktes om bilen och jag tycker att det är en buske, oavsett ålder, fälgar eller vad som typ.
Det är ju det som är det fina med Sverige, att alla får ha var sin åsikt och att det inte måste delas av andra.
Ha det gott i sommarvärmen och lycka till med era bilar i sommar
Hälsning en jävligt petig SK Racing
Angående vissas syn på bilar att när dom blir äldre så ska man tydligen axeptera skador och skavanker, ja visst säger jag, på en ban eller busbil så är det ok.
För i min värld så byts ju skadade delar ut och ersätts med så långt det är möjligt med nya eller beg std, arbeten utförs på så bra sätt det är möjligt, allt annat är för mig helt omöjligt att axeptera.
Är en skärm eller annan karossdel bytt så är ju detta i sig inget problem, frågan är ju bara vem som gjort det o på vilken nivå det hela jobbet är lagt och vad för typ av plåt som används, pirat eller std?
Bilen är säkert värd sina 65 k, men frågan var ju vad som tycktes om bilen och jag tycker att det är en buske, oavsett ålder, fälgar eller vad som typ.
Det är ju det som är det fina med Sverige, att alla får ha var sin åsikt och att det inte måste delas av andra.
Ha det gott i sommarvärmen och lycka till med era bilar i sommar
Hälsning en jävligt petig SK Racing
- Davve
- Legend
- Namn: David Eriksson
- Kör: Chevy Bel Air 65 2dr post, XC90 D5 my16
- Kontakt:
Jag vet att bilen står på min garageuppfart nu 
Och den 21åriga bilen är så jävla superslut, framskärmen sitter med tuggummi, vem som tuggat på tuggummi har jag ingen aning om och angående passformen så är den väl ungefär lika kass som på vilken ford som helst. Sen är det något galet vid 4000 rpm så slingrar bilen sig följt av att den går på tvären... helknepigt, vår 3 år gamla v70 gör inte alls på detta sätt... plus att alla karossdelar sitter mycket bättre på den.
Fy fan, man blir som barn på nytt
Riktigt kul och sladda rwd!
Och den 21åriga bilen är så jävla superslut, framskärmen sitter med tuggummi, vem som tuggat på tuggummi har jag ingen aning om och angående passformen så är den väl ungefär lika kass som på vilken ford som helst. Sen är det något galet vid 4000 rpm så slingrar bilen sig följt av att den går på tvären... helknepigt, vår 3 år gamla v70 gör inte alls på detta sätt... plus att alla karossdelar sitter mycket bättre på den.
Fy fan, man blir som barn på nytt
MVH: Davve
Slutfordat...
Slutfordat...
- Cossy_Calle
- Legend
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford
Fan davve du slutar aldrig att förvånas:) hur var det nu jag ska aldrig mer ha en ford;)Davve skrev:Jag vet att bilen står på min garageuppfart nu
Fy fan, man blir som barn på nyttRiktigt kul och sladda rwd!
- Namn: Carl-Johan Andersson
- Kör: RS Ford