dekaler i framrutan?
-
CosworthSierra
- Veteran
- Namn: Tobias A
- Kör: lugnt...
- Kontakt:
dekaler i framrutan?
Har tänkt lite på hur det egentligen ligger till med dekaler i framrutan..
Jag har aldrig någonsin engagerat mig i tidigare trådar på olika forum om just detta, då jag aldrig ansett mig själv infinna mig i den kategorin som klistrar upp hela bilen med stripes och sunstreamer!
Men rätt var det va fick jag syn på en bil som faktiskt hade ett kit dekaler i framrutan som verkligen tilltalade mig ordentligt. Hittade bilen i den senaste Fast and Furious-filmen.
Det jag undrar över är om det är strikt olagligt om man sätter en lodrät remsa i framrutans högra kant på bilen, alltså på passagerarsidan..?
Vad säger SBP och vad säger polisen? Kan det gå så illa så jag kan få en böteslapp om jag skulle bli stoppad ute på vägen?
Tycker bara det ser SÅ snyggt ut, och hade mer än väl kunnat tänka mig några vita dekaler på min vita bil!

Jag har aldrig någonsin engagerat mig i tidigare trådar på olika forum om just detta, då jag aldrig ansett mig själv infinna mig i den kategorin som klistrar upp hela bilen med stripes och sunstreamer!
Men rätt var det va fick jag syn på en bil som faktiskt hade ett kit dekaler i framrutan som verkligen tilltalade mig ordentligt. Hittade bilen i den senaste Fast and Furious-filmen.
Det jag undrar över är om det är strikt olagligt om man sätter en lodrät remsa i framrutans högra kant på bilen, alltså på passagerarsidan..?
Vad säger SBP och vad säger polisen? Kan det gå så illa så jag kan få en böteslapp om jag skulle bli stoppad ute på vägen?
Tycker bara det ser SÅ snyggt ut, och hade mer än väl kunnat tänka mig några vita dekaler på min vita bil!

- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
-
Johnsson
- Veteran
- Namn: Andreas Johnsson
- Kör: -
Du ska synfält från ratten upp till streamern motsvarande ett A4 papper förklarde gestapo för mig nån gång för länge sedan.
Det tyckte jag att jag hade när jag satt som jag gjorde men han tyckte inte att han hade det när han satt så... Ja, du kan gissa resten.
Om det är såhär vet jag inte riktigt men det va vad dom sa till mig iaf.
Det tyckte jag att jag hade när jag satt som jag gjorde men han tyckte inte att han hade det när han satt så... Ja, du kan gissa resten.
Om det är såhär vet jag inte riktigt men det va vad dom sa till mig iaf.
- MalZon
- Legend
- Namn: Jonas Malm
- Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
- Medlemsnummer: 79
- Kontakt:
Har border på min Cossi ochhar haft den där hela tiden jag haft bilen, varken bilprovningen eller polis har sagt något alls om den.
På min mondeo har jag en dekal lodrätt på passagerarsiden och samma där, inga som helst problem..
De brukar ställa den där handdatorn de går runt med på ratten och se om den går in i synfältet, så dra ner ratten fullt så kan man komma unden oxå
MVH Jonas
På min mondeo har jag en dekal lodrätt på passagerarsiden och samma där, inga som helst problem..
De brukar ställa den där handdatorn de går runt med på ratten och se om den går in i synfältet, så dra ner ratten fullt så kan man komma unden oxå
MVH Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]
"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"