fälgar, 18x8" et 35,, finns det likadana med et 40??

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

fälgar, 18x8" et 35,, finns det likadana med et 40??

Inlägg av granadadr »

har hittat dessa fälgar skitsnygga till min Granadakombi :)http://gand.nu/calibre-vintage/4846-4x- ... -et35.html
MEN et 35 och 8" breda funkar inte,, på cossyn så har jag fräst av min 8,5" fälgar fram, så et blir et 40, et35 orginal och endå tog de i så jag var tvungen att skärmbredda
så de kommer att ta i meo,, hur göra?? hitta nån som kan svarva av dem fram??

Användarvisningsbild
RaZoR
Veteran
Namn: Jens Dahlman
Kör: Final Cossie

Inlägg av RaZoR »

Det kan vara lite knepigt att hitta någon som har tillräckligt stor svarv om det är 18" fälgar som ska svarvas. Vanligen är 15" på gränsen vad vanliga svarvar klarar av. Jag tycker det skulle bli enklare att hitta någon med en fräs så det görs med den.

Annars är det väl bara att börja kapa karossen :)

granadadr skrev:har hittat dessa fälgar skitsnygga till min Granadakombi :)http://gand.nu/calibre-vintage/4846-4x- ... -et35.html
MEN et 35 och 8" breda funkar inte,, på cossyn så har jag fräst av min 8,5" fälgar fram, så et blir et 40, et35 orginal och endå tog de i så jag var tvungen att skärmbredda
så de kommer att ta i meo,, hur göra?? hitta nån som kan svarva av dem fram??
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk!"
------=====<<<<<Flat Out, Flat Broke>>>>>=====------
Turbo Information - www.TurbochargerSpecs.Blogspot.com

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

RaZoR skrev:Det kan vara lite knepigt att hitta någon som har tillräckligt stor svarv om det är 18" fälgar som ska svarvas. Vanligen är 15" på gränsen vad vanliga svarvar klarar av. Jag tycker det skulle bli enklare att hitta någon med en fräs så det görs med den.

Annars är det väl bara att börja kapa karossen :)

jag kapar INTE i den karossen ;) de ska sitta på 2 olika bilar så dem MÅSTE passa orginalbil,, :) får se vad som händer,, bäst vore ju om man hittade 40 i et

Skriv svar