Visar fel yttertemperatur samt motorlampa tänd
-
soifa
- Nybörjare
- Namn: Sofia Nilsson
- Kör: Ford Focus 08
Visar fel yttertemperatur samt motorlampa tänd
Hejsan.
Har en fråga till er.
Min Focus -08 började idag visa fel yttertemperatur, den sa att det var -36 grader när det egentligen var -5. Nu visar bara displayen tre streck. Märker även att datumet på stereon hade ändrats och visade fel.
När jag nästa gång startar bilen så börjar varningslampan för motorn lysa gult. Vet ni vad det kan vara för fel?
Har en fråga till er.
Min Focus -08 började idag visa fel yttertemperatur, den sa att det var -36 grader när det egentligen var -5. Nu visar bara displayen tre streck. Märker även att datumet på stereon hade ändrats och visade fel.
När jag nästa gång startar bilen så börjar varningslampan för motorn lysa gult. Vet ni vad det kan vara för fel?
- Bruno
- Legend
- Namn: Bruno S
- Kör: Edge ST-Line -18
man kan ju gissa men vi har bytt ett par stycken "kombi instrument".. ALLTSÅ mätarhuset
jag säger inte att det måste vara så, men det har varit fel på en del bilar.. detta kan tända motorlampan osså, men lättaste sättet att ta reda på vad felet egentligen är e ju att läsa av felkoderna
en motorlampa kan tändas av 1000 olika orsaker
jag säger inte att det måste vara så, men det har varit fel på en del bilar.. detta kan tända motorlampan osså, men lättaste sättet att ta reda på vad felet egentligen är e ju att läsa av felkoderna
en motorlampa kan tändas av 1000 olika orsaker
-
Peter H
- Legend
- Namn: Peter Hallgren
- Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Suzuki SX4 FFV -08, Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
- Kontakt:
Jo som sagt dessa fenomen kan ju orsakas av tusen ting,,, men ännu en gissning är med att lossa minuskabeln till batteriet en stund som i vissa fall med kan få ordning på diverse skum elekronik.
Som då raderar delar av elektronikens felminne. Annars som sagt kan det underlätta med avläsning av eventuella felkoder.
Som då raderar delar av elektronikens felminne. Annars som sagt kan det underlätta med avläsning av eventuella felkoder.