Ja då har man blivit med Ford
- chris4
- Erfaren
- Namn: Chris Marteby
- Kör: Ford connect, lek bil FRS och Citroen C1 A till B bil
Ja då har man blivit med Ford
Connect! Det blev ingen Rs men det ska ju vara en firma bil men det säger ju inte att det kan bli en tuff Rs replika firma bil 
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Kanske sno lite inspiration från super-Transiterna (de gamla racingfantomerna)?
Fast can-am breddning vore ju lite hårt (och tokdyrt) på en firmabil
, men jäklar vad fräckt det vore med en liten Connect i den stilen. Jag tycker Connect-modellen borde vara en naturlig grund för den där japanska stilen med hottade små "budbilar", Scion och vad de andra nu heter. Det är nåt rått och busigt med hantverkarbilar även i småstorlekarna, synd att det är så sällan bilbyggare ser möjligheterna utan bara bygger på vanliga shoppingvagnar som ju oftast ser tandlöst "snällare" ut att börja med - inte minst brukar ju körupplevelsen (och ljudnivån) vara lite rustikare, men så är jag ju av den gamla stammen som gillar lite motstånd
.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Släggmek
- Legend
Låter som ett bra utgångsläge. Jag skulle nog hellre gå på RS-ränder (i nån mörkgrå metallic då det är över silver) än mattsvart tak iaf då det rör sig om ett arbetsfordon, med gammal vana av svart (vinyl)tak... snyggt, men rena bastun soliga sommardagar (omvänt hade silver över svart blivit toksnyggt tror jag). Eller kanske mattsvart motorhuv? Klassiskt...
. Det blir väl silver på stötsköldarna också om de inte kom så från fabrik, va´?
Bäst är förstås att simulera lackidéerna i datorn först om du har möjlighet. Lite överkurs: saknas programvaran rekommenderar jag att ladda ner gratisprogrammet GIMP (http://www.gimp.org) där det går att "måla genomskinligt" på bilderna (välj färg och ställ penselverktyget på "Paintbrush>Mode>Color", för att prata nördiska). Svårighetsnivå ungefär som Adobe Photoshop Elements och med liknande gränssnitt. Eller släng upp nån bild kanske jag kan dra några ränder på den, får vi se
.
Bäst är förstås att simulera lackidéerna i datorn först om du har möjlighet. Lite överkurs: saknas programvaran rekommenderar jag att ladda ner gratisprogrammet GIMP (http://www.gimp.org) där det går att "måla genomskinligt" på bilderna (välj färg och ställ penselverktyget på "Paintbrush>Mode>Color", för att prata nördiska). Svårighetsnivå ungefär som Adobe Photoshop Elements och med liknande gränssnitt. Eller släng upp nån bild kanske jag kan dra några ränder på den, får vi se
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
- Släggmek
- Legend
Jorå
. Alltså, nu klämde jag till bilderna i farten just i en sån där stund över, så det blev ju inte perfekt symmetri och perspektiv i påläggen, men jag hoppas det duger för att ge en uppfattning om hur det kan se ut färdigt. Fick den nya fälgar också
.
- Bilagor
-
-
)
- Släggmek
- Legend
Mattsvart huv i så fall, tror jag - och ett lager av karossens silver (med mjukgörare så det inte spricker) på stötsköldar, skärmkanter och avbärarlister. Sen ta ut vad för loggor det nu blir i dataskuren svart skyltvinyl så det matchar, kan bli fränt som fasen. Lite racedepåstuk är inte fel på en lättlastare. 
)
- Släggmek
- Legend
Skyll på mignextuz skrev:Men de fälgarna passar inte på en Connect
Får se om jag provar senare att göra om frontbilden med mattsvart på huv och tak enligt idén som var uppe, just nu sitter jag vid en annan dator utan vettigt fotoprogram installerat. Inga andra bilder på hjul att prova med?
)