någon photoshop kunnig?
- rs_cosworth
- Veteran
- Namn: kenneth a
- Kör: volvo och cossie
- Medlemsnummer: 268
någon photoshop kunnig?
hej! skulle vilja byta färg på mina fälgar,någon här som skulle kunna hjälpa mig? skulle vilja ha vita,guld.någon silver med mera.
kan skicka högupplösta bilder

kan skicka högupplösta bilder
A taste of heaven...
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Du får gärna skicka några fälgbilder som PM eller slänga upp i tråden så kikar jag gärna på det när jag hinner, men det lär nog inte bli gjort innan midsommarhelgen
:icon_bira är över
.
Gärna PNG men JPG går bra om den inte är omsparad flera gånger och helst upplösning 150 PPI eller högre. Det handlar dock även om bildens faktiska mått i pixlar, så är den stor i visning 100% på skärmen kan det gå bra ändå.
Gärna PNG men JPG går bra om den inte är omsparad flera gånger och helst upplösning 150 PPI eller högre. Det handlar dock även om bildens faktiska mått i pixlar, så är den stor i visning 100% på skärmen kan det gå bra ändå.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- cossiepatrick
- Legend
- Namn: Patrick T
- Kör: Cosworth
- Medlemsnummer: 109
- rs_cosworth
- Veteran
- Namn: kenneth a
- Kör: volvo och cossie
- Medlemsnummer: 268
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Gjorde jag rätt nu
så har du redan PM. 
Ska förresten lobba lite för alla att det finns gott om gratis alternativ till Photoshop att tanka från webben om ni vill försöka själva. Det är egentligen optimerat för tryckeribranschens behov snarare än för att trolla med fotografier, namnet till trots. GIMP och Paint.NET är ett par av de mer inkörda alternativen som det byggts upp kunskapsbanker omkring (mest på engelska, förstås).
Ska förresten lobba lite för alla att det finns gott om gratis alternativ till Photoshop att tanka från webben om ni vill försöka själva. Det är egentligen optimerat för tryckeribranschens behov snarare än för att trolla med fotografier, namnet till trots. GIMP och Paint.NET är ett par av de mer inkörda alternativen som det byggts upp kunskapsbanker omkring (mest på engelska, förstås).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)