Köp råd

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Svarta örnen
Nybörjare
Namn: Tomas Stenquist
Kör: Ford Mondeo 2010

Köp råd

Inlägg av Svarta örnen »

Hej är ny här på forumet.
Jag äger idag en Saab, men vill köpa en Ford Mondeo Hgv 2010 ->.
Nu är min fråga vad bör jag tänka på när jag tittar på bilarna.
Vad brukar det vara problem med . Finns det några sjukdomar som ford inte lyckats lösa.
Jag sökerbilar ifrån 2010 och upp.

Har hittat två bilar som var intressanta. Vad tycker ni om priset för dessa två bilar.

Bil 1: http://data.bytbil.com/images/anastockholm/LJY614-1001.jpg

Ford Mondeo Titanium X 2.0 HGV
Pris 144.990kr
Årsmodell: 2008
Färg: Orange
Drivmedel: Bensin/etanol
Miltal: 5.060 mil
Växellåda: Manuell

Bil 2 http://data.bytbil.com/images/anastockholm/HNZ594-1001.jpg

Ford Mondeo Titanium 2.0 HGV
Pris 134.900kr

Drivmedel:Bensin/etanol
Årsmodell: 2008
Miltal: 6.380 mil
Växellåda: Manuell

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Hej, välkommen hit :)

Jag kan inte ett skit om Mondeon, utan svarar en bara rent skenerellt.

Det jag alltid kollar efter oavsett bil och årsmodell är pissiga lagningar av krockskador och rost, rost är väl kanske inte det du behöver titta på men pissiga lagningar av försäkringsskador är nog ett måste i ditt fall.

Beg bilar som står i en bilhall o ser nya ut, gjorde knappast det när dom kom dit, troligtvis såg dom alla lika skitiga o sunkiga ut som dom vi möter i trafiken varje dag.

Bilhandlare är idag vad hästhandlare på bymarknaden var förr, dvs skojare, inte alla givetvis, men en seriös handlare, ja dom får man leta efter.

Köpa bil privat är ingen skillnad, mer än att dom flesta privatsäljare inte är lika duktiga på o dölja olika skador på kaross o inredning.

Lycka till

matteeee
Erfaren
Namn: Mattias Lindström
Kör: Ford Mondeo diesel 115hk -14
Kontakt:

Inlägg av matteeee »

Fyller på i tråden med ungefär samma undringar. Letar också (ej akut, tillökning nästa år) Mondeo kombi av nyare årsmodeller, men jag har krav på diesel.
Hur är det med 115hk, 140hk, 163hk? Stor skillnad mellan dessa? Förbrukning? Är det kedja på alla dieslarna?

Vanligaste felen? Problem? Vilken utrustning bör jag inte missa? Jag vill ha eltrådar i vindrutan, verkar smidigt, men i övrigt?
Har alla nya Mondeo Isofix?

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

jag hade iaf INTE valt etanol,, kör ficus etanol på jobbet,, å dem suger,, slöa,, rycker och går dåligt,, råkade tanka etanol en vinterdag,, å biljävlen gick knappt å köra,, ca 5 stratförsök innan skiten ens gick,, varm motor,, sen FLERA försök att köra därifrån,, men bilen orkade ej ta sig därifrån,, nää skitbilar

Skriv svar