Vxllåd & gamla forddelar
-
elakearne
Vxllåd & gamla forddelar
Ja hur var det nu med fords t-9, passar den även på tvåliterssexan (som enligt envisa rykten har en något mindre koppling)
)?
Tror att Släggmek kan ha nåt/några bra tips där
?!
Delar som lär bli över (gxl coupe 71-72)
Exteriört: Nya framskärmar.
Beg. motorhuv, skuff, dörrar, rutror, lister, grillar, emblem, lysen m.m.
Övrigt:
Hjullager, kardan, motordetaljer (?), plus fan och hans moster...
Mycket "under skalet" passar även på engelska syskonet från 71 och uppåt, finns det intresse för sånt här på forumet
?
Tror att Släggmek kan ha nåt/några bra tips där
Delar som lär bli över (gxl coupe 71-72)
Exteriört: Nya framskärmar.
Beg. motorhuv, skuff, dörrar, rutror, lister, grillar, emblem, lysen m.m.
Övrigt:
Hjullager, kardan, motordetaljer (?), plus fan och hans moster...
Mycket "under skalet" passar även på engelska syskonet från 71 och uppåt, finns det intresse för sånt här på forumet
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Jag är intresserad av svarta inredningsdelar som passar i en Mk3. Ska ju passa vissa Taunus delar i Mk3, men jag har inte koll på vilka.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Tackar för tilltron till mina Taunus-Cortina-kunskaperelakearne skrev:Ja hur var det nu med fords t-9, passar den även på tvåliterssexan (som enligt envisa rykten har en något mindre koppling))?
Tror att Släggmek kan ha nåt/några bra tips där?!
Apropå delar till Taunus GXL, har du främre blinkersglas? Bägge sidor är intressant men särskilt förarsidans. Och ja, du kan nog få avsättning för det mesta av Taunus-delarna via forumet tror jag
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
-
elakearne
Tack för de (som vanligt) matnyttiga tipsen Hasse å Gustaf, nu över till min lokala Skrotnisse.
Framskärmar finnes tre nya, en ligger i en gammal gul taunus L från 1974 och resten sitter på gxl:en
Detaljerad inventering har dessvärre ännu inte blivit av då inredning, blinkers, lyktor + alla andra smådetaljer ligger instuvade i gxl.ens coupè.
Bilen är dock komplett (påbörjad renovering), det enda jag snytit åt mig är framvagnen och ingen mer än undertecknad + personalen på skroten vet att den finns där.
Framskärmar finnes tre nya, en ligger i en gammal gul taunus L från 1974 och resten sitter på gxl:en
Detaljerad inventering har dessvärre ännu inte blivit av då inredning, blinkers, lyktor + alla andra smådetaljer ligger instuvade i gxl.ens coupè.
Bilen är dock komplett (påbörjad renovering), det enda jag snytit åt mig är framvagnen och ingen mer än undertecknad + personalen på skroten vet att den finns där.
-
elakearne
Hur ser t.ex. dina dörr/bakre klädslar ut då ?mr Costin skrev:Jag är intresserad av svarta inredningsdelar som passar i en Mk3. Ska ju passa vissa Taunus delar i Mk3, men jag har inte koll på vilka.
Ifall de är hela och det bara är den bruna färgen som stör så finns det matt vinylfärg av det mindre miljövänliga slaget, gör det rätt så blir det som orginal och håller länge.
Gxl:ens dörrsidor passar men har dessvärre högtalarhål, bakre sidoklädslarna kan dock bli ett problem p.g.a. taunusens "rakare" karosslinje under sidorutan.
I det sistnämnda fallet är nog ett par klädslar från en sedanmodell att föredra, passar inte perfekt just vid sidorutan men är betydligt lättare att snygga till.
-
elakearne