Antika bilradioapparater
-
elakearne
Antika bilradioapparater. Redan fixat, lås tråd
Tjena!
När jag ändå är vaken så vill jag passa på att fråga -
Vad var det för Blaupunktmodell som satt "orginal" i Cortina mk3, förmodligen också i Taunus av motsvarande årsmodell?
När jag ändå är vaken så vill jag passa på att fråga -
Vad var det för Blaupunktmodell som satt "orginal" i Cortina mk3, förmodligen också i Taunus av motsvarande årsmodell?
- mr Costin
- Legend
- Namn: Bror H
- Kör: Mercedes Benz
Blaupunkt i Cortina? Tysk radio i Engelsk bil? Jag ska titta i reservdelskatalogen, men jag tror inte Blaupunkt fanns som orginaltillbehör. Möjligen om Fordhandlaren tillhandahöll Blaupunkt, men orginal, nä, tror inte det.
Transit TDi
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
Lotus Cortina -65
Banbusbil YBW Cortina -65
Svart flügel
Korvkioskracer Cortina GT -68
IH B414 nu med 2 kedjor
Hungrig Rottweiler
Blondin (inte jag)
Ford betyder First On Racing Day
-
elakearne
Ställde bara en blygsam fråga till allmänheten på detta eminenta forum, kom dock på mig med att ha ställt den tidigaremr Costin skrev:Blaupunkt i Cortina? Tysk radio i Engelsk bil? Jag ska titta i reservdelskatalogen, men jag tror inte Blaupunkt fanns som orginaltillbehör. Möjligen om Fordhandlaren tillhandahöll Blaupunkt, men orginal, nä, tror inte det.
så jag rotade, efter mycket slit, fram svaren själv och kom fram till nedanstående.
Blaupunkt var ett av de stora bilradiomärkena också i UK, många Cortinor var det som, i sitt hemland, fick en sån inopererad redan vid leveransen.
I annat fall fick de, precis som sina tyska kusiner, en sån monterad på kundens begäran.
G´day guys
-
elakearne