var kan man köpa billig 2 kbillack?
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
var kan man köpa billig 2 kbillack?
jag ska lacka om en Granada och den ska bli diomond white,,
var kan man köpa 2k billigt? här i stan vill de ha ca 1000:- L vilket jag tycker är dyrt
kommer ju att gå åt minst 5-6l
var kan man köpa 2k billigt? här i stan vill de ha ca 1000:- L vilket jag tycker är dyrt
kommer ju att gå åt minst 5-6l
-
SK Racing
Jag tror inte det finns billig bra färg i Sverige, den är dyr o utan bly är den med, med sämre täckförmåga som resultat.
Jag lackade min 160 för många årsedan o det gick åt 6 liter bas o 6 liter klarlack, + härdare, det blev inte billigt...
Btw, färghandlaren jag handlar av har ju sedan många år fått köra ADR transport, dvs farligt gods, så importera färg från andra sidan sjön är kanske inte möjligt utan svindyr frakt.
När det gäller försäljning av div bilkemiska produkter så har ju pärmbärarna i detta avlånga land klämt ballarna på firmorna i skruvstäd och det krävs numer en jäkla massa intyg o helt meningslösa kurser, som givetvis är ett måste och därmed svindyra.
O det är vi kunder som genom avansen på produkterna som säljs får betala kalaset
Jag lackade min 160 för många årsedan o det gick åt 6 liter bas o 6 liter klarlack, + härdare, det blev inte billigt...
Btw, färghandlaren jag handlar av har ju sedan många år fått köra ADR transport, dvs farligt gods, så importera färg från andra sidan sjön är kanske inte möjligt utan svindyr frakt.
När det gäller försäljning av div bilkemiska produkter så har ju pärmbärarna i detta avlånga land klämt ballarna på firmorna i skruvstäd och det krävs numer en jäkla massa intyg o helt meningslösa kurser, som givetvis är ett måste och därmed svindyra.
O det är vi kunder som genom avansen på produkterna som säljs får betala kalaset
-
Citgho
- Veteran
- Namn: Patrik T
- Kör: Granada 2.3T
En kompis till mig som är lackerare rekomenderade mig http://www.billackering.eu
En annan kompis beställde färg därifrån också nyligen, funkar bra.
En annan kompis beställde färg därifrån också nyligen, funkar bra.
- MrB
- Veteran
- Namn: Björn Liedström
- Kör: Capri
- Medlemsnummer: 259
Ett tips , om det är solid lack du söker så kontrollera om det finns någon lackerare som lackar tyngre fordon (lastbilar , traktorer osv ) de har en lite billigare lack som gott och väl duger till en garagelack , den går inte att köpa mer än i typ 10litershinkar men om man snackar lite snällt med lackaren så brukar man kunna få loss några liter inkl härdare för en skitpeng & en smörgåstårta ....
Old FORD's can always be faster ......
- granadadr
- Legend
- Namn: Jörgen A.
- Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar
mmMrB skrev:Ett tips , om det är solid lack du söker så kontrollera om det finns någon lackerare som lackar tyngre fordon (lastbilar , traktorer osv ) de har en lite billigare lack som gott och väl duger till en garagelack , den går inte att köpa mer än i typ 10litershinkar men om man snackar lite snällt med lackaren så brukar man kunna få loss några liter inkl härdare för en skitpeng & en smörgåstårta ....
men nu blir det iof inge garagelack
ska ju dessutom lacka i dörrar själv, för att spara lite pengar
tack för tipsen å ös på med billiga lackideer:)
mvh Jörgen