Blåst på fälgar och tappat sugen...

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
fordtdci
Erfaren
Namn: Fredrik Magnusson
Kör: Ford S-max & Fiesta

Blåst på fälgar och tappat sugen...

Inlägg av fordtdci »

Tänkte ventilera lite tankar kring mina planer för att piffa upp familjens S-max.
Bilen i sig är fin, fungerar bra och fyller sin funktion. Strax efter köpet kom jag över ett nytt orginal kjolpaket modell Titanium S plus en ny Eibach sänkningssats på Hermi bil i Växjö. Detta har blivit liggande i garaget men nu i vår kom suget att få det monterat.

Hittade en uppsättning 18"-hjul (ford org typ polerad Y-eker) till rätt pris hos ett företag. Dessa förskottsbetalades inkl. frakt varefter en lång mindre trevlig konversation följde angående varför hjulen ej skickats som avtalat. Nu har företaget gått under jorden och tagit mina hjul och mina pengar med sig! Tappade sugen på allt och funderar på att antingen sälja kitet och fjädrarna alternativt bilen också. Eller ska man fixa ihop grejorna och köra vidare med orginal 17"?

Några åsikter eller kanske spekulanter?

Användarvisningsbild
mr Costin
Legend
Namn: Bror H
Kör: Mercedes Benz

Inlägg av mr Costin »

Du ska inte låta nån skitfirma få dig att tappa sugen. Du ska ha dina hjul eller dina pengar, så är det bara.
Har firman du köpte hjulen av lagt ner? Är den på dekis? Kolla på ratzit eller alla bolag om dom håller på. Där kan du få tag på organisationsnummer också om du inte har det.
Har du kvar nån mail eller sms korrespondans mellan dig och firman där dom lovar att skicka?
Ring Kronofogden och be dom hjälpa till att driva in pengarna. Det kostar några 100 men det lägger du på ditt krav så den som är skyldig dig pengar får betala det med.
Brukar rassla till himla fort när man tar hjälp av dom. Så länge det nu verkligen är en firma så det inte är nån bedragare för då hjälper inte mycket.
Transit TDi :turtle:
Lotus Cortina -65 :racesmile
Banbusbil YBW Cortina -65 :ring:
Svart flügel :jump:
Korvkioskracer Cortina GT -68 :revs:
IH B414 nu med 2 kedjor :icon23:
Hungrig Rottweiler :skull:
Blondin (inte jag) :image037:
Ford betyder First On Racing Day:cool:

Användarvisningsbild
Martin
Legend
Namn: Martin Malmsten
Kör: Cosworth
Medlemsnummer: 54
Kontakt:

Inlägg av Martin »

Bra sagt från ovan. Dra även in konsumentombuds mannen. Det gjorde tjejen när vi hade skickat in en reklamation som inte ordnades. När väl de hade kontaktat firman gick det fort att få det vi skulle ha.

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

är det ett svenskt företag?? isåfall är det ju alltid lättare att jävlas med dem, å vidta återgärder,,

SK Racing

Inlägg av SK Racing »

Alltid lika kul o läsa om sådant här...

fordtdci
Erfaren
Namn: Fredrik Magnusson
Kör: Ford S-max & Fiesta

Inlägg av fordtdci »

Kollade upp firman innan jag förde över pengarna. Lokaliserad i Malmö med filialer i Trelleborg, Sala och Umeå. Säljer huvudsakligen entreprenadmaskiner, husvagnar och bilar. Har org.nr, personnummer, adress, flertal telnr på de två som är mest engagerade. Företaget har funnits i ett år ca och har ingen tidigare skuld till kronofogden.

Nu har de totalt gått under jorden och inga annonser på maskiner finns kvar. Stackars de som lagt handpenning på tex. en grävmaskin värd 300000:-! Polisanmälde ärendet idag och har kontaktat deras bank för att varna dem. Ska även göra en ansökan om stämning och anmäla till ARN.

Har för övrigt lagt på nya sulor på 17" orginalfälgarna idag.

Skriv svar