Förlängd garanti Focus RS
-
T16user
- Nybörjare
- Namn: Munir Tchaitchian
- Kör: Ford Focus RS Mk II
Förlängd garanti Focus RS
Befinner mig nere i Polen där jag lämnat in bilen för bl a en service. Hade tänkt att åtgärda ett fel som går under garantin men verkstaden vill att jag fysiskt uppvisar bevis på att bilen har en förlängd garanti. Kan inte finna sådan info i garantihäftet desvärre.
Har Ni några tips?
Har Ni några tips?
- davve d
- Legend
- Namn: David W
- Kör: Focus RS Edition -18
Kuga Active PHEV -25 - Ort: Norrtälje
- Medlemsnummer: 17
När jag gjorde senaste servicen såg dem att garantin var förlängd i deras datasystem. Har faktiskt inte kollat om jag har något fysiskt bevis.
FORD CLUB SWEDEN - MHRF-Fordonsinspektör
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
En unik entusiastförsäkring för medlemmar i FCS, kolla pris och villkor på : https://mhrf.se/mhrf-forsakring/
Ford Focus RS Edition 2018
- ndawidsson
- Erfaren
- Namn: Niklas Dawidsson
- Kör: Ford Fiesta ST2 180
- ndawidsson
- Erfaren
- Namn: Niklas Dawidsson
- Kör: Ford Fiesta ST2 180
-
T16user
- Nybörjare
- Namn: Munir Tchaitchian
- Kör: Ford Focus RS Mk II
De va inte så hjälpsamma på den verkstaden den saken är klar. Efter att ha granskat service och garantihäftat kunde jag konstatera att sidan som intygar garanti va blank dvs är det omöjligt att konstatera vilken bil hela häftet gäller vilket är ett krav för att garantin ska gälla iallafall i Polen. De hade däremot inga problem med att sätta sin stämpel där andra året i rad i samband med service.
Har nu skickat det till Forema bil i Norrköping där bilen såldes för att få dett åtgärdat.
Har nu skickat det till Forema bil i Norrköping där bilen såldes för att få dett åtgärdat.