Montera xenonljus på Scorpio -98

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
d.fagersten
Veteran
Namn: Daniel
Kör: Scorpio 2,9i GLX -94 i nyskick, Volvo V70 2,5T Summum Polestar -05 Bmw 335i M-Coupe -09

Montera xenonljus på Scorpio -98

Inlägg av d.fagersten »

Har tänkt montera xenon i halvljusen på min Scorpio -98.

Då modellen har linser i strålkastarna och klart glas vill jag tro att det nästan kan se lite original ut, frågan är dock om besiktningsnissarna kan se förbi detta..

Var rek ni att man köper ett sånt här kitt?

Någon som vet om Scorpio 98 har canbus ljusövervakning?

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

de kommer se detta,,

1 har du strålkastarjustering??
2 vilken kelvin har du tänkt,, är bara 4300-5000 som är laglig på bilar med xenon,, jag äger 3 scorpio och det ser helt orginal ut på dem har mött min egen bil,, men justerar ner det lite för andra bilisters skull,, men bes kommer INTE att släppa igenom den,, men gör som jag,,

jag har 2 par strålkastare, ett bes å ett för vinterbruk ;) xenon i hel å halv på dem,, jag brukar ta bort skruven till lyserna som sitter bakom blinkers,, meo sitter dumt,, å vips så tar det ca 5 min å byta strålkastare ;)

d.fagersten
Veteran
Namn: Daniel
Kör: Scorpio 2,9i GLX -94 i nyskick, Volvo V70 2,5T Summum Polestar -05 Bmw 335i M-Coupe -09

Inlägg av d.fagersten »

Hej, ja dom är väl inte dumma även om man ibland kan tro det hehe

Jag tror det blir 4300k som jag har original på de andra bilarna. Det ser bra ut och utan att det ser stylat ut. Men tror ändå att det kan lyfta Scorpions utseende en del :)

Du råkar inte ha någon bild på hur din bil ser ut med xenon? (är grodmodellen jag skall ha på)

Bilen har strålkastarjustering från kupen, ett litet vrede vänster om ratten.

Skall jag köpa kitt för Canbus eller icke canbus? Bilen har den mesta utrustningen så tror den har även ljusövervakning, jag har iaf det på min 94a.

Skriv svar