Nya Ford märken/ emblem till 2014 focus.

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Greuz
Erfaren
Namn: Patrik S
Kör: Focus 1,0 EB 125 Hk 2014

Nya Ford märken/ emblem till 2014 focus.

Inlägg av Greuz »

Hej, de blåa Ford märket med loggan på bagageluckan börjar bli väldigt slitet och börjar tappa den blåa färgen på min focus. Jag undrar om ni vet någon bra butik för att köpa ett antingen typ klistermärke eller ett nytt emblem. Helst i svart och rött eller svart och silver.
Tacksam för svar.
Patrik

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Re: Nya Ford märken/ emblem till 2014 focus.

Inlägg av Släggmek »

Hej! Har inte Ford såna där emblem på lager? Nyare modellers är om inte exakt lika så bra nära i mått, så du bör kunna finna passande nästan nya på skroten. Åtminstone för inte så många år sedan tillverkades de av en svensk underleverantör, fast de lär förstås inte sälja enstaka ex till privatkunder. Jag slog en snabb spaning på nätet men fick tyvärr inget napp på såna Ford-emblem, märkligt. Materialet är något slags halvmjuk acrylplast av liknande typ som används av hobbyfixare för att gjuta in småsaker i en kub eller dylikt för att ha som prydnad och det bör gå att finna i närmsta välsorterad färghandel eller hobbybutik och då är det antagligen som ett flytande resin, så att göra en egen kopia ska inte vara så svårt eller dyrt om man vill göra sin egen variant med andra färger påmålade i botten
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Greuz
Erfaren
Namn: Patrik S
Kör: Focus 1,0 EB 125 Hk 2014

Re: Nya Ford märken/ emblem till 2014 focus.

Inlägg av Greuz »

Tack.

Skriv svar