Garanti på reparation
-
Borntofun
- Erfaren
- Namn: Lars.S
- Kör: Ford mondeo HGV Zetec
- Kontakt:
Garanti på reparation
Hej !
jag hade min min bil inne på Service på pga av hjullagret väsnades och de bytade det.
Men nu två månader senare så väsnas det igen ,inte när jag kör rakt fram eller svänger lite, men när jag kör i rundeller eller svänger lite skarpare, så hör man att hjullagret väsnas rätt bra, har man någon garanti på detta efter två månader ?
MVH
Lars
jag hade min min bil inne på Service på pga av hjullagret väsnades och de bytade det.
Men nu två månader senare så väsnas det igen ,inte när jag kör rakt fram eller svänger lite, men när jag kör i rundeller eller svänger lite skarpare, så hör man att hjullagret väsnas rätt bra, har man någon garanti på detta efter två månader ?
MVH
Lars
-
SK Racing
nja, det vet jag inte men jag tycker definitivt att du ska besöka meken som gjorde det och kolla vad dom tycker, dom bryr sig nog tyvärr inte och då vet du ju vad deras nivå är, bryr dom sig så visar det ju bara att dom är seriösa.
Problemet med att reklamera lager är just att det inte går, SKF hävdar att deras nivå är så hög så blir det fel så är det montören som gjort fel.
Jag försökte nämligen reklamera ett en gång och det gick inte trots att den lokala bildelsförsäljaren mycket väl vet att jag är kompetent nog att montera lager.
Så det var bara o köpa ett nytt lager...
Problemet med att reklamera lager är just att det inte går, SKF hävdar att deras nivå är så hög så blir det fel så är det montören som gjort fel.
Jag försökte nämligen reklamera ett en gång och det gick inte trots att den lokala bildelsförsäljaren mycket väl vet att jag är kompetent nog att montera lager.
- Natural
- Veteran
- Namn: Robin S.
- Kör: Sierra Cosworth 4x4
- Medlemsnummer: 6
Håller med honom. Jag säljer biltillbehör, och det är nästan omöjligt att reklamera hjullager. TuvärSK Racing skrev:nja, det vet jag inte men jag tycker definitivt att du ska besöka meken som gjorde det och kolla vad dom tycker, dom bryr sig nog tyvärr inte och då vet du ju vad deras nivå är, bryr dom sig så visar det ju bara att dom är seriösa.
-
SK Racing
-
rallygralle
- Legend
- Namn: fredrik granberg
- Kör: 1st capri 78 ranger 2014 kuga 2014 sierra 4x4 91
-
dajo
- Veteran
- Namn: Daniel Jönsson
- Kör: Mondeo
Konsumentköpslagen gälelr även vid bilreparationer och det är bara att reklamera.
allt som inträffar dom första 6 månaderna anses bero på tillverkningsfel om inte säljaren kan bevisa motsatsen.
Att inte verkstaden kan reklamera hjullagren har ingenting med din reklamation till verkstaden att göra.
Allt du behöver bry dig om är att din bil itne blivit tillfredsställande reparerad och därför har du rätt till omleverans (ny kostnadsfri reparation) elelr hävande av köpet (pengarna tillbaka mot att verkstaden utan kostnad för dig monterar tillbaka dina gamla lager).
Konsumentrådgivaren i din kommun hjälper dig om verkstaden trilskas.
Ett krav är dock att du har kvitto...
allt som inträffar dom första 6 månaderna anses bero på tillverkningsfel om inte säljaren kan bevisa motsatsen.
Att inte verkstaden kan reklamera hjullagren har ingenting med din reklamation till verkstaden att göra.
Allt du behöver bry dig om är att din bil itne blivit tillfredsställande reparerad och därför har du rätt till omleverans (ny kostnadsfri reparation) elelr hävande av köpet (pengarna tillbaka mot att verkstaden utan kostnad för dig monterar tillbaka dina gamla lager).
Konsumentrådgivaren i din kommun hjälper dig om verkstaden trilskas.
Ett krav är dock att du har kvitto...
Kör: Mondeo HGV 2.0 -06