SYNC3 systemuppdatering och kartuppdatering
-
BenEri
- Nybörjare
- Namn: Bengt E
- Kör: Ford Kuga ST-Line X PHEV 2022
SYNC3 systemuppdatering och kartuppdatering
Enl uppdateringssidan ska det finnas en SYNC uppdatering till min bil. Men bilen säger att systemet är uppdaterat. Vad är riktigt? Och kartuppdateringar, hur funkar det? Måste jag betala för att få uppdateringar? När jag söker efter tillgängliga uppdateringar, får jag till svar att det är ett ogiltigt VIN. Jag har precis köpt bilen, en Kuga ST Line X PHEV 2022. Och varning för fartkameror verkar inte heller finnas?
-
BenEri
- Nybörjare
- Namn: Bengt E
- Kör: Ford Kuga ST-Line X PHEV 2022
Re: SYNC3 systemuppdatering och kartuppdatering
Ja automatiska uppdateringar över Wi-Fi fungerar ju inte, varken för sync eller kartor.
Det måste göras med USB-minne. Har haft ett snack med Ford Sverige om detta, och dom håller med om att det inte fungerar särskilt bra
Varför det inte fungerar fick jag väl inte direkt nåt svar på, utom, som dom sade, att det kan vara problem med stora filer.
Visst, kartfilen är ju ganska stor, men sync-filen är ju inte så stor.
Jag tror nog mer på att deras servrar, var dom nu finns på jordens yta, är problemet. Eller kanske modemet i bilen.
Förresten så märkte jag att man måste packa upp den nedladdade zip-filen på USB-minnet för att uppdateringen ska fungera.
Går alltså inte att ladda ner filen till sin HDD, packa upp den, kopiera och flytta den till USB-minnet.
Nej, helt spontant känns det som att jag kommer fortsätta använda car-play för navigeringen, så får man också varningar för fartkameror.
Det måste göras med USB-minne. Har haft ett snack med Ford Sverige om detta, och dom håller med om att det inte fungerar särskilt bra
Varför det inte fungerar fick jag väl inte direkt nåt svar på, utom, som dom sade, att det kan vara problem med stora filer.
Visst, kartfilen är ju ganska stor, men sync-filen är ju inte så stor.
Jag tror nog mer på att deras servrar, var dom nu finns på jordens yta, är problemet. Eller kanske modemet i bilen.
Förresten så märkte jag att man måste packa upp den nedladdade zip-filen på USB-minnet för att uppdateringen ska fungera.
Går alltså inte att ladda ner filen till sin HDD, packa upp den, kopiera och flytta den till USB-minnet.
Nej, helt spontant känns det som att jag kommer fortsätta använda car-play för navigeringen, så får man också varningar för fartkameror.