Forscan hjälp!
-
darkstar210
- Erfaren
- Namn: Chris nhg
- Kör: Mondeo
Forscan hjälp!
Tjena. Finns det någon vänlig själ som ids lägga upp en förklaringslista eller dyl så man vet vad man behöver och vad man ska köpa och hur man går tillväga? Och gärna vad alla värden skall ligga på när man väl kopplat upp sig mot bilen.
Jag har en Mondeo 1,6tdci 2012 och skulle vilja kunna läsa felkoder osv. Men jag fattar absolut NOLL(!) av vad jag ska köpa och vart man får tag på det. Det är ju hur mycket som helst som kommer upp om man googlar.
Vore mkt tacksam.
Jag har en Mondeo 1,6tdci 2012 och skulle vilja kunna läsa felkoder osv. Men jag fattar absolut NOLL(!) av vad jag ska köpa och vart man får tag på det. Det är ju hur mycket som helst som kommer upp om man googlar.
Vore mkt tacksam.
- therealpinto
- Legend
- Namn: Gustaf Ulander
- Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga ST-Line, Mach-E LR AWD, Sierra 2.9, inte XR4x4 (snyft!)
- Medlemsnummer: 37
- Kontakt:
Re: Forscan hjälp!
Jag köpte senast en Vlinker OBD-dongel men Forscan själva rekommenderar den inte längre. Jag har inte haft problem med min. Men att välja någon på listan här;
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=26219
är väl klokt.
I övrigt kan jag mest bara rekommendera att läsa på Forscans egna forum. Vilka värden som ska vara vad är ju omöjligt att säga generellt, det beror helt på vad du vill göra. Att läsa felkoder är i praktiken självförklarande i systemet, det är programmering som är lite knöligare (men ljusår enklare än till exempel BMW).
https://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=26219
är väl klokt.
I övrigt kan jag mest bara rekommendera att läsa på Forscans egna forum. Vilka värden som ska vara vad är ju omöjligt att säga generellt, det beror helt på vad du vill göra. Att läsa felkoder är i praktiken självförklarande i systemet, det är programmering som är lite knöligare (men ljusår enklare än till exempel BMW).
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost
-
darkstar210
- Erfaren
- Namn: Chris nhg
- Kör: Mondeo
Re: Forscan hjälp!
tack!