Träffpunkt 80 2012

Här finner du bilder på våra medlemmars bilar med mera.

Information om hur du använder galleriet finner du här.

OBS! Här får endast egna bilder eller bilder med ägarens tillåtelse publiceras!
Användarvisningsbild
Drutten
Veteran
Namn: Micke Engström
Kör: Taunus

Träffpunkt 80 2012

Inlägg av Drutten »

Hallå!
Hitta några bilder när min Taunus var med på Träffpunkt 80 2012
Mvh///Micke.E
Träffpunkt 80 2012 .JPG
Bilagor
Träffpunkt 80.JPG

Tags:

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)

Re: Träffpunkt 80 2012

Inlägg av Släggmek »

Kul! Önskar min ´77:a var så där fin men den är iaf en bit på väg tillbaks med mycket reparerat fast snart besiktningsdags, sååå... :uhoh:
Iaf, inte kollat registersiffror men jag tror att just TC 2 Kombi/Cortina mk IV Station Wagon (76-79) bör vara en av de ovanligaste överlevarna i TC-familjen, de dyker nästan aldrig upp i online-annonser (tog mig år av sökande att finna min och då hade den stått i en vedbod i tio år :D ). Kombi/Station Wagon syns bara ha tillverkats i EU och Australien (ev New Zealand?) till skillnad mot övriga karossvarianter, plus att AU-linjen är annorlunda under skalet med andra motorer och mycket förstärkningar.

Vet inte om den fd Klassiker-redaktionen helt lagt ner bilträffarna med Träffpunkt 70/80 och de där morgonfikamötena de höll i Sthlm men de skickar iaf fortfarande reklammejl om man varit prenumerant på tidningen (som OK-Förlaget la ner i 2025), om sånt som återstående tematidningar och sånt som finns kvar att beställa. Hoppas de reser sig ur askan och fortsätter med videos online :).
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Drutten
Veteran
Namn: Micke Engström
Kör: Taunus

Re: Träffpunkt 80 2012

Inlägg av Drutten »

Hallå!
Har kollat lite verkar som det finns Ford Taunus 5-door Combi, 1976 -1979 75 ex med samma motor finns 43 exemplar så inte så konstigt att man inte ser någon på vägen.
Mvh///Micke.E

Skriv svar