Träffpunkt 80 2012
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Träffpunkt 80 2012
Hallå!
Hitta några bilder när min Taunus var med på Träffpunkt 80 2012
Mvh///Micke.E
Hitta några bilder när min Taunus var med på Träffpunkt 80 2012
Mvh///Micke.E
- Bilagor
-
Tags:
- Släggmek
- Legend
- Namn: Hasse B.
- Kör: 1977 Taunus 1.6L Kombi (TC 2), 1982 Taunus 2.0GL Kombi (TC 3)
Re: Träffpunkt 80 2012
Kul! Önskar min ´77:a var så där fin men den är iaf en bit på väg tillbaks med mycket reparerat fast snart besiktningsdags, sååå...
Iaf, inte kollat registersiffror men jag tror att just TC 2 Kombi/Cortina mk IV Station Wagon (76-79) bör vara en av de ovanligaste överlevarna i TC-familjen, de dyker nästan aldrig upp i online-annonser (tog mig år av sökande att finna min och då hade den stått i en vedbod i tio år
). Kombi/Station Wagon syns bara ha tillverkats i EU och Australien (ev New Zealand?) till skillnad mot övriga karossvarianter, plus att AU-linjen är annorlunda under skalet med andra motorer och mycket förstärkningar.
Vet inte om den fd Klassiker-redaktionen helt lagt ner bilträffarna med Träffpunkt 70/80 och de där morgonfikamötena de höll i Sthlm men de skickar iaf fortfarande reklammejl om man varit prenumerant på tidningen (som OK-Förlaget la ner i 2025), om sånt som återstående tematidningar och sånt som finns kvar att beställa. Hoppas de reser sig ur askan och fortsätter med videos online
.
Iaf, inte kollat registersiffror men jag tror att just TC 2 Kombi/Cortina mk IV Station Wagon (76-79) bör vara en av de ovanligaste överlevarna i TC-familjen, de dyker nästan aldrig upp i online-annonser (tog mig år av sökande att finna min och då hade den stått i en vedbod i tio år
Vet inte om den fd Klassiker-redaktionen helt lagt ner bilträffarna med Träffpunkt 70/80 och de där morgonfikamötena de höll i Sthlm men de skickar iaf fortfarande reklammejl om man varit prenumerant på tidningen (som OK-Förlaget la ner i 2025), om sånt som återstående tematidningar och sånt som finns kvar att beställa. Hoppas de reser sig ur askan och fortsätter med videos online
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda
)
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
- Drutten
- Veteran
- Namn: Micke Engström
- Kör: Taunus
Re: Träffpunkt 80 2012
Hallå!
Har kollat lite verkar som det finns Ford Taunus 5-door Combi, 1976 -1979 75 ex med samma motor finns 43 exemplar så inte så konstigt att man inte ser någon på vägen.
Mvh///Micke.E
Har kollat lite verkar som det finns Ford Taunus 5-door Combi, 1976 -1979 75 ex med samma motor finns 43 exemplar så inte så konstigt att man inte ser någon på vägen.
Mvh///Micke.E