S: Större bromsar, krängare å lite annat Sierra
-
Jimmy86
- Veteran
- Namn: Jimmy S
- Kör: Sierra
- Medlemsnummer: 357
S: Större bromsar, krängare å lite annat Sierra
Blir lite över nu när framvagnen byts.
Rwd hjulspindlar utan abs. Den ena behöver nytt hjullager. Hade nog bytt båda då dom har hängt med på banåkat sista tre åren.
600:- för båda SÅLDA

Brembo 4 kolvsok som jag åkt ihop med focus rs mk1 skivor på Sierran. Oken är nyrenoverade innan dom sattes dit. Behöver dock ny färg om man är kräsen.
Skickar även med skivor! Har ingen bild på dom men skivor i fint skick.
Adapter får eventuell köpare lösa själv. Mina blev inte så bra som kan ses på sista bilderna. Oket sitter för långt ut från skivan och tar inte på hela beläggytan. Beläggen är som synes slut.
Förslagsvis köps adapter här:
https://www.compbrake.com/product/ford- ... 8-caliper/
Exakt såna ok jag åker med(bmw E38). Visste inte att det fanns färdiga kit när jag gjorde mina adaptrar.
2500:- för ok och skivor. SÅLDA

Har en 28m krängare fram till Sierra som ligger med powerflex eller liknande för infästningen i bakkant.
600:- SÅLD
Ligger även på en Scorpio Cosworth främre krängare som är 29,4 mm. Inklusive fästbyglar i bakkant. Vet ej om den passar rakt av på en Sierra.
600:-
7" bakvagnsbrygga ink bärarmar. Diff medföljer inte! Powerflex i både brygga och bärarmar.
1200:- SÅLD

Kan skickas. Köpare betalar frakt.
Kan ta med saker till våra träffar som kommer framöver.
Pris/utgångsbud: 1
Plats/närmaste stad: Kalmar
Rwd hjulspindlar utan abs. Den ena behöver nytt hjullager. Hade nog bytt båda då dom har hängt med på banåkat sista tre åren.
600:- för båda SÅLDA

Brembo 4 kolvsok som jag åkt ihop med focus rs mk1 skivor på Sierran. Oken är nyrenoverade innan dom sattes dit. Behöver dock ny färg om man är kräsen.
Skickar även med skivor! Har ingen bild på dom men skivor i fint skick.
Adapter får eventuell köpare lösa själv. Mina blev inte så bra som kan ses på sista bilderna. Oket sitter för långt ut från skivan och tar inte på hela beläggytan. Beläggen är som synes slut.
Förslagsvis köps adapter här:
https://www.compbrake.com/product/ford- ... 8-caliper/
Exakt såna ok jag åker med(bmw E38). Visste inte att det fanns färdiga kit när jag gjorde mina adaptrar.
2500:- för ok och skivor. SÅLDA

Har en 28m krängare fram till Sierra som ligger med powerflex eller liknande för infästningen i bakkant.
600:- SÅLD
Ligger även på en Scorpio Cosworth främre krängare som är 29,4 mm. Inklusive fästbyglar i bakkant. Vet ej om den passar rakt av på en Sierra.
600:-
7" bakvagnsbrygga ink bärarmar. Diff medföljer inte! Powerflex i både brygga och bärarmar.
1200:- SÅLD

Kan skickas. Köpare betalar frakt.
Kan ta med saker till våra träffar som kommer framöver.
Pris/utgångsbud: 1
Plats/närmaste stad: Kalmar
-
Cosworth 4x4
- Legend
- Namn: Micke L.
- Kör: Ford Sierra "Cosworth" Delivery Grp.A
Hej JimmyJimmy86 skrev:Bara scorpiokrängaren kvar
Till vilken modell av Scorpio är denna ?
Har du någon bild ?
Har byggt om till reaktionsstag och krängare från "Grodögon"Scorpion på min Sierra och är på jakt efter mått och ev. en krängare till Cossie "Grodögon"Scorpion om den är grövre än den jag har.
// Micke