S: Swapkit V6 Cosworth till Sierra
-
Jimmy86
- Veteran
- Namn: Jimmy S
- Kör: Sierra
- Medlemsnummer: 357
S: Swapkit V6 Cosworth till Sierra
Nu har jag fått tummen ur och plockat ur motorn ur bilen. Plats behövs så vill bli av med allt som har med V6 Cosworth å göra.
Bromsade 225hk i PSI Motors bänk 2015. Innefattar motor, låda, koppling. Emu Classic med härva mappat för E85. Reläboxen medföljer inte, den styr bränslepump, kylfläktar och spänning till ECUn. Det får man lösa själv. Komplett avgassystem, kan dock ej svara på om avgassystemet passar i alla Sierror men har man en coupe som jag så passar det. Nyttjar original upphängningar så inget svetsande behövs. Skickar inte med kardanen för den kanske jag behöver till kommande swap och ev behåller jag servopumpen. Kylare medföljer ej.
Ser gärna att ev köpare även tar mitt lager av delar.
Har två motorer till. En nerriven å skuren på en vevsläng. En motor går inte runt, ej nerplockad. Ev får man ihop en hel motor av dessa två. En extra växellåda som ett fäste är av på. Diverse packningar för jag har tappat räkningen på hur många packningssatser jag köpt.
Allt ska bort.
Finns massor av info i min projekttråd också.
Riktpris 15000 för swapkitet å 20000 för allt.
Filmer på länken nedan.
https://www.youtube.com/@jimmyxxzxx5601/videos
Pma om intresse finns. Mvh Jimmy
Bromsade 225hk i PSI Motors bänk 2015. Innefattar motor, låda, koppling. Emu Classic med härva mappat för E85. Reläboxen medföljer inte, den styr bränslepump, kylfläktar och spänning till ECUn. Det får man lösa själv. Komplett avgassystem, kan dock ej svara på om avgassystemet passar i alla Sierror men har man en coupe som jag så passar det. Nyttjar original upphängningar så inget svetsande behövs. Skickar inte med kardanen för den kanske jag behöver till kommande swap och ev behåller jag servopumpen. Kylare medföljer ej.
Ser gärna att ev köpare även tar mitt lager av delar.
Har två motorer till. En nerriven å skuren på en vevsläng. En motor går inte runt, ej nerplockad. Ev får man ihop en hel motor av dessa två. En extra växellåda som ett fäste är av på. Diverse packningar för jag har tappat räkningen på hur många packningssatser jag köpt.
Allt ska bort.
Finns massor av info i min projekttråd också.
Riktpris 15000 för swapkitet å 20000 för allt.
Filmer på länken nedan.
https://www.youtube.com/@jimmyxxzxx5601/videos
Pma om intresse finns. Mvh Jimmy