K: Generator

Annonsen börjas med ett "K:" eller "S:".
Hunter220
Nybörjare
Namn: Ari Mikkola
Kör: Mondeo st 220 03

K: Generator

Inlägg av Hunter220 »

Söker generator till min Mondeo st220 03. Någon som vet om det går att byta ladd regulator eller kol på denna typ av generator..:confused:

JPStromberg
Veteran
Namn: Jan-Peter G Strömberg
Kör: Ford Mondeo 2.5 Ghia X 04,
Ford Granada 2.8i Injection 85,
Ford Sierra 2.0 GL 83 aut

Yourex

Inlägg av JPStromberg »

Hej
Finns en firma som heter Yourex (http://www.yourex.se) som lagerför en del som jag tror passar till din bil VR4625. Står visserligen till en kombi med v6a, men har svårt att tror att det skiljer på kombi/sedan/kombikupé. Jag ringde till dom och fick fram delar till min v6a generation 2 och fick sedan beställa vi autoexperten då dom inte säljer direkt till privatpersoner. Sedan kommer det trixia att plocka ur generatorn :) samt montera nya delarna. Tog mig och sonen c.a. 3 timmar att plocka ur och i generatorn igen.

Jan-Peter

Hunter220
Nybörjare

Inlägg av Hunter220 »

JPStromberg skrev:Hej
Finns en firma som heter Yourex (http://www.yourex.se) som lagerför en del som jag tror passar till din bil VR4625. Står visserligen till en kombi med v6a, men har svårt att tror att det skiljer på kombi/sedan/kombikupé. Jag ringde till dom och fick fram delar till min v6a generation 2 och fick sedan beställa vi autoexperten då dom inte säljer direkt till privatpersoner. Sedan kommer det trixia att plocka ur generatorn :) samt montera nya delarna. Tog mig och sonen c.a. 3 timmar att plocka ur och i generatorn igen.

Jan-Peter
Kanon råd. Tack....

Hunter220
Nybörjare

Inlägg av Hunter220 »

Fråga Finns det ladd regulator med kolsats till dessa? Kollade på foto på ebay där ser det ur som det sitter en box bakom generator. Någon som sett eller vet? Panik Bes torsdag o vill ha den fungerande innan dess. Mvh Ari Kalix

Skriv svar