K: Drivaxlar till Sierra
-
SH-NERO
- Nybörjare
- Namn: Mattias Lindvall
- Kör: Demesta
K: Drivaxlar till Sierra
Söker 27 mm drivaxlar till Sierra med yttre tripodknutar.
Mvh Mattias
Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh Mattias
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Rogge93
- Erfaren
- Namn: Nicklas rågård
- Kör: Ford Scorpio cosworth ghia -93
Men de flesta Scorpio diffar är med 6 bult skiva till drivaxlarna. Dessutom dessutom passar inte Scorpio diffen direkt i sierrans bakaxel brygga om det inte är en cosworth för den är lite bredare och övre ramfäste är lite på sidan. Åtminstone var det så när jag skulle byta till en Scorpio diff på min Sierra. men ifall du skulle behöva en bakaxel brygga så har jag 1 extra från en Scorpio.
-
SH-NERO
- Nybörjare
- Namn: Mattias Lindvall
- Kör: Demesta
[ATTACH]41183[/ATTACH]
Det här är till ett hemmabygge, fick tag i en viskodiff som jag tänkte prova.
Har läst mig till att man kan ta 27 mm drivaxlar med yttre tripodknutar och sätta dit scorpioknutar vid diffen och på så sätt få det att lira med trummor.
Vill inte offra de axlar jag har, därför skulle jag vilja komma över ett par till en billig peng för att prova.
Knutarna kommer jag att köpa på biltema, det är på den nivån det blir till att börja med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det här är till ett hemmabygge, fick tag i en viskodiff som jag tänkte prova.
Har läst mig till att man kan ta 27 mm drivaxlar med yttre tripodknutar och sätta dit scorpioknutar vid diffen och på så sätt få det att lira med trummor.
Vill inte offra de axlar jag har, därför skulle jag vilja komma över ett par till en billig peng för att prova.
Knutarna kommer jag att köpa på biltema, det är på den nivån det blir till att börja med.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Bilagor
-